Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. september 2009 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer opgradering - hardware forslag.

Hej alle,

jeg har endeligt fået råd til at opgradere min snart 6 år gamle comp.

Jeg skal bruge følgende hardware:
PSU - 700 ca watt
Motherboard - helst asus
CPU - quad core - AMD eller Intel, begge kan bruges - har kigget lidt på i7
RAM - 4 GB DDR3

Jeg har en GeForce 8800 GT gfx, så den skal trække i noget tid endnu .. har ikke råd til den også...

så samlet budget til de 4 dele ca 5000 kr.. håber i har nogle gode forslag.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 12:21 #1
http://www.pckabinettet.dk/news.php?news_id=148

overvej vandkøling der er fantastisk godt - jeg har det selv.

antec 900 kabinet er et spiller køb

http://www.tweakup.dk/article/1170/dk/

det har et godt airflow altså gennemstrømning - du kan isætte ekstra blæsere i den gennemsigtige side.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 12:50 #2
Drop vandkøling, da det koster en pæn del af dit budget.

Intels Q6600, som er Intels billigeste quad-core, er et rimeligt bud på en god og billig quad-core processor. Den er på 2.4 Ghz og koster ca. 1600 kroner, http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=305881
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 13:39 #3
#2
hallo se lige på prisen inden du mener noget --799,- kroner færdig slut.
jo det er måske lidt dyrere end almindelig kæmpe kølere der sidder i de fleste pc men ved du hvad --det køler enormt godt og som jeg skrev har jeg det selv.

altså er det min erfaring - hvad er din da. de store anlæg man sætter ved siden af pc med vand der suser rundt i kabinettet.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 13:43 #4
her er mine temp med vandkøling.

http://i34.tinypic.com/npnupg.jpg

m.v.h
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. september 2009 - 13:45 #5
Tak for kommentarene ... det med køling er nu ikke prioritet, det gør ikke noget det er 'in a box' CPU,.... men ellers ser godt ud med vandkøling, dog er budgettet ikke til det lige nu.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
29. september 2009 - 13:44 #6
nå men hvis der er ikke nogle forslag så må jeg bare finde på noget...