Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
28. september 2009 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet på Windows Server 2008

Hej all,

Jeg har hentet Windows Server Enterprice 2008, og den kan ikke finde internettet! Under enhedshåndtering kan jeg se at netværkskortet ikke fungere... hvad gør jeg?

Kan jeg hente en driver til Windows Server 2008? - hvordan finder jeg ud af model navnet på netværkskortet(indbygget i bundkortet)

Kan der være på grund af opsætningen på serveren?

- Selve netværkskortet har før kørt med Windows Xp uden problemmer, men det kan der jo være mange grunde til!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 16:20 #1
Afhængig af hvilken server det drejer sig om, kan du højst sandsynligt lave en google-søgning på det givne produktnummer og finde en driver download side, hvor driveren til det givne netkort kan hentes.

Hvilken server drejer det sig om?
Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
28. september 2009 - 16:34 #2
O P D A T E R I N G:
Jeg har lavet en hardware analyse - og jeg er ret sikker på enhedens model er: "Intel 82801DBICH4 - LAN Controller with 8256ET/EZ PHY"

Enheds id: 8086-1039

Hvordan finder jeg frem til driveren - til Windows Server 2008
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2009 - 16:50 #3
Hvad er det for en server? Er det en samlet server-løsning?

Jeg har forsøgt at google mig frem til noget ud fra det du skriver, men der kommer ikke noget frem fra Intel selv...

Hvis du har navnet/produktnummeret på den samlede hardware løsning vil det højst sandsynligt være en del nemmere...
Avatar billede Martin-Vinstrup Nybegynder
28. september 2009 - 17:04 #4
Det er ikke en samlede løsning!
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2009 - 21:38 #5
ja så søger du på den model du har fundet frem til
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 16:54 #6
Det nemmeste er hvis du søger på bundkort model for at finde driver til win2008 hvis det findes - eller du installerer et standard netkort - indstikskort.

Du kan evt. anvende everest til at finde dit bundkort model.

Men skal jeg være ærlig og du ikke ved hvordan du finde drivere til et bundkort bør du nok heller ikke arbejde med server , da det er en krævende opgave , men op til dig...

jeg svarer men du kan afvise