Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
28. september 2009 - 16:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

YouSee, digitalt TV og Samsung r86 LCD.

Jeg har lige fået en folder fra YouSee vedr. jeg kan se digitalt tv. I den forbindelse skal jeg lave en ny søgning og her skal jeg indtaste et netværksnummer (173).

Men det ved jeg ikke hvorledes jeg indtaster på mit Samsung r86 LCD tv.

Jeg kan sagtens foretage en digital søgning, men den finder intet.

Desuden har jeg talt med en YouSee tekniker og han kunne ikke hjælpem med Samsung tv'et.

Nogen idéer?
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
28. september 2009 - 16:48 #1
Manuallen er her:
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200705/20070518203437015_BN68-01169K-00L03-0430.pdf

Men der kan jeg ikke rigtig finde noget hjælp.
Avatar billede sascha Nybegynder
28. september 2009 - 19:06 #2
http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459
her finder du de relevante netværks oplysninger
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
28. september 2009 - 20:23 #3
Mit problem er netop hvor jeg skal indtaste de oplysninger på mit fjernsyn?
Avatar billede sascha Nybegynder
28. september 2009 - 20:50 #4
<<<<har du ikke en manual? ved godt "rigtige mænd ikke læser i noget sådant", men prøv det ! he he. det er mit eneste råd.
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2009 - 22:00 #5
Efter hvad jeg kan se i brugsanvisningen, så står der følgende >

Any functions related to Digital TV (DVB) will only work in
countries or areas where DVB-T (MPEG2)

Og kigger jeg andre steder angående samsung r86 serien >
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100311823-samsung-r86-19.html
(nu ved jeg ikke hvor mange tommer, men spesifikation er nok ens)

Så ser det ud til dit fjernsyn kun har en DVB-T tuner,
men for at tage digital tv fra kabel tv som yousee,
der kræves der en DVB-C tuner.

Så din digital tuner kan kun modtage digital tv fra en antenne på taget, hvor det vil kunne modtage DR1+2 og TV2,
Men da det kun er en MPEG2 tuner, så kan den ikke modtge alle kanalerne fra Bokser TV (de sender i MPEG4)
Og DR og TV2 sender også kun i MPEG2 frem til år 2012, herefter sendes også de, kun i MPEG4

den 1. oktober kommer DR med 3 nye kanaler, en børne kanal, en kultur kanal, og en HD kanal, som også kan modteges gratis via antenne på taget, men kun med en DVB-T MPEG4 tuner.

Men alt dette er du jo nok ligeglad med når du hellere vil se alle de gratis digital kanaler fra YouSee.

Så du må nok enten se dig om efter et andet fjernsyn, eller du må indvestere i en ekstern DVB-C tuner.
De er svære at finde i fri handel endnu,
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_kdsrv_ssbk
Tidligere havde de nogle priser på derinde, men de forsvandt da det blev gratis, prøv at ringe til dem for at høre priser,
bemærk at deres standard boks er MPEG2 og ikke kan tage HD kanaler, så vil du fremtids sikre, så vælg en MPEG4 boks
Avatar billede gurly Praktikant
30. september 2009 - 16:31 #6
Hvis du syntes at mit svar kunne bruges, så skal du lige acceptere svaret, ellers får jeg ingen point.
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
02. oktober 2009 - 12:59 #7
Undskyld jeg ikke har lukket spørgsmålet før.
Det svar var UTROLIG godt. Selvom jeg desværre jo ikke har DVB-C tuner i fjernsynet åbenbart :-(
Avatar billede gurly Praktikant
03. oktober 2009 - 01:03 #8
Jeg takker for point  c",)

selv om jeg kan godt se at svaret var ret kedeligt for dig :-(