Avatar billede MaltheHau Nybegynder
30. september 2009 - 22:26 Der er 4 kommentarer

Macbook pro 15" eller Studio XPS 16

Hej.

Jeg skal have ny computer, og har fået et tilbud på to computere, men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge.

valget står mellem:
den nye macbook pro 15", pris 8 928 kr. og
den nye Dell Studio XPS 16, pris 6 804 kr.

den skal bruges til at spille spil som HoN og skolearbejde. er der nogen argumenter for og imod? apple er selvfølgelig den med flottest design, og jeg har hørt at den fungerer super, men bliver det er stort problem at nogle programmer kun fungerer på windows? og Betaler man kun for design ved mac?

på forhånd tak.

//Malthe
Avatar billede mstorgaard Praktikant
30. september 2009 - 22:43 #1
Du betaler også for stabiliteten på en Mac.

Og du har muligheden for at benytte Boot Camp, som hjælper dig med at installere Windows på en ekstra partition, så du kan starte Mac'en op i Windows, hvis du har brug for det.
Avatar billede Darkblue008 Nybegynder
01. oktober 2009 - 01:14 #2
Med fare for at starte en religions krig: Efter at Apple er gået over til Intel processor sider der stort set det samme i en Dell som i en Apple bærbar. Flere af komponenterne som fx harddisk, batteri, processor og LCD kan lige frem være lavet på samme fabrik.
Ved en Mac for du lov til at betale for logoet, men du kan ikke forvente at kvalitet og ydelsen på hardwaren er anderledes. Det skal dog siges at der er væsentlig forskelig på Mac OS og windows OS. Mac OS er stabilt og hurtigt, Windows OS er der udviklet flest spil og programmer til. Du kan lave en test: Se hvor mange spil du kan finde til en Mac. Jeg ved ikke hvordan det er at spille via boot camp.
Det skal siges at servicen på en Dell er noget bedre end på en Apple. En Mac skal du aflevere, en Dell kan du få en tekniker ud til dig og fixe den på stedet.
Mac er meget cool, men Dell giver færrest hovedpine og flest muligheder.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
01. oktober 2009 - 07:27 #3
Jeg tror ikke, det vil nytte noget for mig at komme med et modargument, men lad mig sige at jeg tillader mig at være uenig.

Generelt vil jeg dog sige, at det handler om smag og behag.
Avatar billede mgl123 Nybegynder
12. december 2009 - 00:02 #4
ved at købe en mac får du en computer der køre som den skal.
alle komponenter i din mac er udviklet til lige præcis den mac type du har. - ikke bare den billigste chip med største tal.

men jeg syntes vi skal stoppe her, ellers kommer der en religions krig meget hurtigt :)