Avatar billede I-Laigaard-I Nybegynder
01. oktober 2009 - 21:59 Der er 6 kommentarer

Adgang til netopia 3347 ADSL2/2 + router

HEY!

Har sat og knoklet i snart 10 timer med at få adgang til min router.. Pointen er at jeg skal have portforwarded en 5900 port, men kan ikke simpelthen ikke få adgang til menuen til min router...

Har prøvet:

1. direkte lan-kabel til router
2. switch imellem router og pc
3. resettet router & pc
4. oprette statisk ip og dns-server
5. aktiveret DHCP

uanset hvad, kan jeg bar ikke komme i kontakt med det møg-apperat.

har prøvet forskellige ip-inputs i min http://

både default, statiske osv.

HJÆLP
Avatar billede I-Laigaard-I Nybegynder
01. oktober 2009 - 22:15 #1
ups... har ikke aktiveret dhcp... læste forkert på cmd
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2009 - 07:44 #2
Er det en Netopia router fra TDC ? Så får du aldrig adgang til den.
Avatar billede I-Laigaard-I Nybegynder
02. oktober 2009 - 11:33 #3
Hvordan får jeg så åbnet for den port?
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2009 - 11:37 #4
Ved at kontakte TDC eller i tilfælde af Medarbejder Bredbånd eller Bredbånd fra din arbejdsplads så kontakt jeres IT-afdeling
Avatar billede I-Laigaard-I Nybegynder
02. oktober 2009 - 16:26 #5
Hmm.. Har snakket med TDC hotline og det koster ca. 900 kr at få dem til at åbne en port :/
Avatar billede leif Seniormester
03. oktober 2009 - 11:50 #6
Så kan vi vist kalde denne sag for afsluttet.

(Du kan sandsynligvis få skiftet Netopia til et modem og selv sætte router på med mindre du har speciel adgang til en virksomhed igennem din forbindelse)