Avatar billede HadstenQ Novice
02. oktober 2009 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program skal jeg bruge til billedvisning på sin webside?

Jeg har altid kunnet klare mig med at lægge enkelte billeder op på mine websider, men nu skal jeg lægge en hel serie op fra et arrangement. Derfor vil jeg på websiden gerne undgå at læserne skal åbne og lukke billederne eet ad gangen, men blot klikke på en pil for at se næste billede. Findes der gratisprogrammer til dette eller hvad er alternativet og hvor kan det hentes/købes?
Jeg bruger FrontPage og måske der er en mulighed deri som jeg ikke kender.
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2009 - 12:18 #1
Jeg bruger selv Picasa-Webalbum, ved ikke om det er noget?
Den kan downloades her:
http://picasa.google.dk/

Og du kan se et eksempel her: http://picasaweb.google.dk/krzysztof.juszczyszyn/Malta?feat=featured#5387005999926148338
Avatar billede HadstenQ Novice
03. oktober 2009 - 09:00 #2
Tak for dit svar. Picasa er et helt ok program så længe det er private ting - men her er vi ude i at et galleri skal ligge på en mere eller mindre proff. webside. Dvs. at baggrunde mv. skal jeg selvfølgelig programmere så det passer til de øvrige websider. Blot ved jeg ikke hvordan jeg laver galleriet med pilene der skifter billede i billedruden. Pt. ser det ud til at webmastere bruger det samme program, men hvilket?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. oktober 2009 - 09:11 #3
Det er bare ok.  :-)

PS: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen, når du har fået et brugbat svar.  :-)