Avatar billede MrLarsen1981 Novice
04. oktober 2009 - 10:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vista Fryser kort efter opstart

Hej Allesammen !

Som overskriften siger, så har jeg en del problemer med mit Vista. Jeg købte her for 1½ år siden en Medion Computer i Aldi (Model Medion Akoya MD 8830).

Den har virket rimelig godt det meste af tiden, og blev i takt med at Vista´s fejl blev rettet mere og mere stabil.

Men for ca 1 måned siden snart, begyndte systemet at fryse kort efter opstart, så jeg kontaktede Medion der bad om at tilsendt Computeren. De slettede så alt og resatte den til fabriksindstillingen igen og sendte så computeren tilbage til mig igen. men det hjalp intet. for problemet kom igen, og jeg vil ærligt talt helst undgå at skulle ha sendt maskinen derned igen.

Så hvis der er nogen herinde der sidder inde med en mulig løsning på problemet så skyd endelig løs ! Lige er det nemlig kun fejlsikret tilstand som virker stabilt på computeren !

Ps. Spørg endelig til hvis i mangler nogen informationer omkring mit system !
Avatar billede mrtn Nybegynder
04. oktober 2009 - 10:59 #1
Det kan nok ikke hjælpe dig, men for to år siden købte jeg også en Medion, og havde også problemer med hardwaren. Jeg tror den var til reparation tre gange uden at problemet blev løst. Til sidst var de søde der hvor jeg havde købt den og lod handlen gå tilbage.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:12 #2
mrtn: de var ikke søde... det har de faktisk pligt til

mrlarsen: var problemet der med det samme efter du fik den, eller efter du selv har installeret software og lavet egne tilpasninger. Det kan jo være sidstnævnte der forårsager problemerne
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
04. oktober 2009 - 11:19 #3
Godt Spørgsmål, jeg satte selvfølgelig Vista igang med at hente opdateringer, ligesom jeg installerede den nyeste version af Bullguard for at være sikret imod angreb.

Derefter begyndte problemerne at komme, jeg har selv tænkt på om opdateringerne har finger med i spillet, det burde de vel ikke? og jeg har brug disse updates for at sikre mit system.

Bullguard har tidligere været et problem for Vista, men jeg prøvede at fjerne dette uden det dog løste problemet.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:22 #4
Jeg har omkring 30 års erfaring med IT/PC. Jeg har også haft den fejl med stationær Medion (og kun Medion), at den kan finde på fryse umiddelbart efter opstart.
Har forsøgt at slette partioneringen og geninstallere Windows, men det kan ikke lykkes, den er skide fortræden.
DU SKAL FORLANGE AT FÅ EN NY HARDDISK I MASKINEN OG IKKE BARE EN LAPPELØSNING. HUSK AT SÆTTE ET MÆRKE PÅ HARDDISKEN INDEN DU SENDER DEN, SÅ DU KAN SE, AT DET ER GJORT.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
04. oktober 2009 - 11:45 #5
Er den eneste løsning? Jeg har før selv prøvet at resætte den til Fabriksindstilling uden det virkede, og der sletter den jo alt pånær den del af HDen hvor Recovery dataene ligger.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 12:02 #6
Du skal starte med at slette partitionen C: og genskabe den igen, så starter du helt fra bar bund.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
04. oktober 2009 - 12:07 #7
Det har jeg gjort uden det hjalp. Ligeså snart jeg opdaterer mit system og installerer Bullguard, så begynder problemerne at forekomme igen. Og det har jeg prøvet op til flere gange..... Kan det være noget med Hardwaren i PCeren at gøre? isåfald, kan jeg køre en test som kan se om der er et eller andet som ikke virker optimalt, fx. HDen eller ligende.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 12:30 #8
De spørgsmål du stiller, kan jeg desværre ikke svare på.
Men, men - jeg ville slette partitionen igen. Installere Windows på ny uden antivirus og se om maskinen så virker. Gå evt. på nettet - se om det også virker.
Det er fint nok, at du installerer antivirus, inden du går på nettet. Jeg har desværre set mange uforklarligheder gennem de sidste 30 år.
Hvis så Windows kører normalt uden antivirus, så installer derefter Bullguard.
Opstår så problemerne nu, så kan din maskine ikke arbejde sammen med Bullguard, men hvorfor - det ved jeg ikke.
Får du problemer efter installation af Bullguard igen så slet partitionen igen og installer KUN Windows. Prøv derefter den gratis version af Avast, som du kan finde her http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html - licenskoden for det næste år er W17815158H1400A0811-NL5L0WCK.
Jeg bruger kun Avast i Free version og jeg har ikke konstateret virus i mange år.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
06. oktober 2009 - 00:46 #9
Hej igen Drenge !

Jeg tror, at jeg selv har fundet løsningen på problemet. Jeg mistænker min HD for at være delvist beskadiget. Jeg fandt et Dianostics program på Medion´s egne hjemmeside, og ifølge den skulle min HD ikke ha det særligt godt. Selve scanningen kan ikke gennemføres 100 %, den blir ved at med at prøve at snakke en sektor af min HD, men kan ikke komme videre fra det punkt af.

Så jeg vil kontakte Medion imorgen, og bede dem om at skifte HDen, eller give mig pengene tilbage igen. så må vi hvad der ellers sker i den sag.

Anyway tak for hjælpen trods alt.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
06. oktober 2009 - 06:53 #10
Så fik jeg alligevel ret - se "søn. d. 04. oktober 2009 kl. 11:22:44| #4"
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
06. oktober 2009 - 09:29 #11
Yeps, du er ihvertfald den som kom tættest på :)

Skriv lige et svar på det, så får du pointene overført med det samme.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
14. november 2009 - 17:00 #12
Mr Larsen - tak for dine point, men men - jeg er nu ellers lige glad med dem, da de ikke kan hænges på juletræet.
Avatar billede MrLarsen1981 Novice
16. november 2009 - 10:12 #13
Det var så lidt Hr. 50573433 :)

Nu har jeg siden sidst haft lortet sendt ind til Medion 2 gange yderligere (3 gange ialt). Medion er begyndt ignorerer mig, Support afdelingen lover at ringe tilbage til mig med en afgørelse, men nu er der gået en uge uden de har haft ringet og jeg har rykket 2 gange på at få et opkald fra dem.

Så nu har jeg taget fat i ALDI, som jo egentlig har reklamationsansvaret for Computeren, og de virker forvirret i denne sag. En af dem mente jeg havde ret i mit krav om at få pengene tilbage, men hendes distrikscheft mente anerledes, og det svar ville jeg ikke accepterer da jeg i følge købeloven har krav på at få mine penge igen, hvis ikke butikken får løst problemmet allerede efter 2 gang, så nu er hun igang med at snakke Medion.

Kryds finger for mig, jeg håber sateme ALDI er nemmere at danse med en Medion er.

Og lad det så være en advarsel til alle hold jer fra Medion produkter, deres såkaldte service er en by rusland, de går ene og alene efter at spilde folks tid så man opgir sine krav i sidste ende !
Avatar billede 50573433 Nybegynder
16. november 2009 - 20:59 #14
Lykke til - slut for denne gang