Avatar billede maqhem Nybegynder
05. oktober 2009 - 19:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min lyd justerer sig selv

Hej eksperter.

For ikke så lang tid siden, fik jeg mig en ny computer, fordi den gamle var stået af, og jeg er enormt glad for denne her. Det er en HP-computer.
Det eneste problem er, at windows-lyden lever sit eget liv og skruer op og ned, som det passer den. Og selvfølgelig mest ned, så jeg ikke kan høre noget. Det er ved at være ret træls for mig at skulle holde volumen oppe manuelt, mens jeg hører musik ved simpelthen at sætte cursoren i øverste ende af baren og holde venstreklik nede.

Sidst, den var til reparation, opdaterede de bios'en, og det hjalp for et par dage, så kom problemet tilbage.

Har nogen nogen som helst idé om, hvad jeg kan gøre? Kan nogen eventuelt programmere et program til mig, der kan holde lyden på maks konstant? Jeg er villig til at godtage næsten alle løsninger - bare jeg kan undgå at få den til reparation igen. Jeg går i skole til hverdag, så en computer er ret uundværlig.

Og nej, jeg har ikke tænkt mig at ringe efter Ghost Busters :P
Avatar billede sph1nx Nybegynder
05. oktober 2009 - 20:08 #1
Har du windows 7 ?

Hva er det for en bærbar, og  hvilket setup kører du mht højtalere/lyttebøffer ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. oktober 2009 - 20:15 #2
Jeg har Windows Vista (32 bit). Hvad præcist vil du vide om min bærbar og dens lydopsætning?
Avatar billede Mivia Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:34 #3
Jeg har haft samme problem i en udvidet udgave...
Min HP har også et spøgelse i aktiveringen af det trådløse netkort :(

Det lykkedes mig dog at slippe af med problemet med lyden, ved at lukke det lille program "mediasmart.exe" (eller var det nu "smartmedia.exe" ...kan ikke lige huske det), ved simpelthen at dræbe processen i task manager.
Kan ikke helt huske om jeg måtte ind i msconfig for at slå den fra ved opstart også... (sig til hvis du skal ha en guide til at gøre det).

Jeg antager at du allerede har været forbi HP's hjemmeside efter opdaterede drivere...?
Især opdatering til BIOS kan muligvis afhjælpe dit problem.
(Der er lige kommet en BIOS-opdatering til min HP, som jeg krydser fingre for vil udrydde mit WiFi-spøgelse ;) )
Avatar billede sph1nx Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:51 #4
Okay, er bare fordi jeg lige har haft samme problem i win 7, men der er en funktion i win 7 der kan justere volumen automatisk, ved dog ikke om den findes i windows vista.

Jeg sad med lyttebøffer, men mit højtaler setup stod til 5.1, igen i win 7, efter jeg slog det over på stereo justerede lyden ikke sig selv mere.
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. oktober 2009 - 09:24 #5
Jeg fandt denne her side [1], hvor jeg kan opdatere BIOS. Programmet efterspørger fire inputs:

ID for Current BIOS og New BIOS
Version for Current BIOS og New BIOS

Hvad skal jeg udfylde her?
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. oktober 2009 - 09:27 #7
Oh, den udfylder sig selv :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
06. oktober 2009 - 09:34 #8
Det hjalp ikke.
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2009 - 12:03 #9
Lukker, fik mig en ny computer.