Avatar billede ladekarls Juniormester
05. oktober 2009 - 23:56 Der er 7 kommentarer

EyeTV til Mac Mini

Hej Eksperter.

Jeg har anskaffet mig en Mac Mini med 4 Gb ram. Jeg vil gerne bruge den til at optage tv med. Jeg kan se at EyeTV har nogle produkter, men vil lige høre jeres erfaringer og om der måske findes noget billigere?

Ps. Hvilken model skal jeg vælge hvis jeg vælger EyeTV modellen?

Min TV udbyder er Stofa og jeg bruger Zaptor boks.

Med venlig hilsen Ladekarl
Avatar billede lindholdt Nybegynder
15. oktober 2009 - 16:49 #1
Hej Ladekarl...

Jeg faldt over dit spørgsmål ved søgning på andet omkring mac mini'en....
Jeg har ligesom du, søgt alle mulige og umulige steder for at finde ud af om man kan benytte Elgatos TV tuner som en rigtig DVB-c tuner i Mac mini'en...

I forgårs var jeg så tæt på et svar som man næsten kunne ønske sig: I Mac-storen i Odense kunne en medarbejder berette om at hans kollega vist nok har en elgato hybrid (990 på macstore).

Jo jo: "vist nok" var svaret!! GRINER... Medarbejderen kom tilbage dagen efter hvor jeg ikke var i Odense... Flot... Så jeg er sku lige så langt fra et svar som du sikkert er... Min ven har en tvtuner fra elgato til dvb-t tuner. Den fungerer fint, meeeen billedet er stadig lidt - grumset - og ikke som en tvskærm som for øvrigt er bygget til at se tv...

Men jeg vil supergene høre om, hvis nogen direkte har erfaringer med dvb-c tuner til MAC.. Evt. til Yousee kabeltv...

er du ikke rar at sende en besked på lindholdt  "snabela"  c.dk så snart du finder ud af noget .....

Jesper
Avatar billede Nicolai Nybegynder
25. oktober 2009 - 18:52 #2
Hej!

Jeg har selv et setup med en MacMini på en Elgato DVB-C 610 tuner. Det fungere absolut glimrende og jeg kan udover at se alle digitale kanaler på Yousee kabel-TV også se HD kanaler. Oven i hatten er EYETV softwaren på min iPhone en LIVE modtager af det som Elgato boksen kan se. Det betyder at er jeg på 3G eller WLAN uanset hvor jeg er i verden kan jeg se live TV af alle YouSee Kanaler.

Desværre sælger Elgato ikke deres 610 model mere. Måske er du heldig at finde den i en HUMAC butik eller måske på nettet. Den model Elgato sælger nu er noget hø, da den ikke kan modtage krypterede kanaler (ingen mulighed for YouSee-kort i).

Så udover at rose Elgato 610 helt vildt, kan jeg desværre ikke hjælpe.

Mange hilsener

Nicolai
Avatar billede ladekarls Juniormester
25. oktober 2009 - 22:43 #3
Hej Nicolai.

Elgato 610 eller Hybrid USB typen. Jeg bruger ikke You-See kort så det er vel ikke et problem for mig?

Tak for dit svar.
Avatar billede Nicolai Nybegynder
26. oktober 2009 - 19:20 #4
Hej.

Nej det bliver ikke noget problem. Men du kan jo kan se alle de gratis kanaler hvis du ikke har betalingskort (yousee etc.)

Held og lykke. Setup'et virker som en drøm for mig...

Hilsen Nicolai
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. november 2009 - 19:45 #5
Hejsa
Jeg bruger EyeTV Hybrid med min mac mini.
Pt bruger jeg kun DVB-T da jeg ikke kan se digital TV ukrypteret, men det kunne jeg i en kort periode, og der virkede DVB-C tuneren fint og uden problemer. Derfor går jeg udfra at hvis man får digitalt kanal TV ind i huset ukrypteret, så kan man bruge det uden problemer.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. november 2009 - 19:45 #6
Hejsa
Jeg bruger EyeTV Hybrid med min mac mini.
Pt bruger jeg kun DVB-T da jeg ikke kan se digital TV ukrypteret, men det kunne jeg i en kort periode, og der virkede DVB-C tuneren fint og uden problemer. Derfor går jeg udfra at hvis man får digitalt kanal TV ind i huset ukrypteret, så kan man bruge det uden problemer.
Avatar billede cander35 Nybegynder
28. maj 2010 - 13:03 #7
Jeg har en Elgato EyeTV Hybrid  USB, både installet på en IMAC27 og på en Windows PC. Bruger Yousee Cabel, og har Fuldpakken. MEN kan kun se gratis kanaler. Eurosport Discovery m.v kommer op med en info om at de er "scabbled! No PI!".
Jeg har forsøgt alle mulige opsætnings variationer. Og har nu skrevet til Yousee i håb om at de kender noget til dette!!