Avatar billede skovfoged Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:04 Der er 4 kommentarer

harddisk

Hejsa.
Jeg har et problem med navnet på mit drev.
Jeg har en stationer pc med 2 harddiske i,
den ene er delt i 2.
Jeg fik virus på den med windos,
og kunne ikke få det væk,så købte jeg en ny,
og på den installerede jeg windows på,
nu er det hele oppe at køre igen,men men
min nye harddisk hvor windows er,
den hedder nu F, og den som er delt hedder C 0g E,
hvordan får jeg det lavet om??da den med windows skal hedde C.

KH torben
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:10 #1
højreklik på denne komputer
og vælg administrer
vælg diskhåndtering
Avatar billede skovfoged Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:21 #2
og,hva der?
Avatar billede nugga Nybegynder
07. oktober 2009 - 17:15 #3
jeg tror ikke lige du kan ændre det.
tænkt på at alle dine links, programmer drivere osv. er afhænige af at stien ikke ændre sig.
Vis du virkelig gerne vil ændre det, tror jeg du skal formatere partionerne, og så mister du alt data.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 18:41 #4
Du kan ikke ændre drevbogstav på partitionen hvor systemet befinder sig.

Den eneste måde du kan få den til at hedde C, er ved at slukke maskinen og fjerne alle datakabler fra dine hardiske fra bundkortet.
Nu kobler du den nye harddisk til bundkortet, og KUN den.
Installer windows, og du vi se at den nye disk kommer til at hedde C.

Derefter kan du koble dine gamle diske til bundkortet. Du skal muligvis ind i Diskhåndteringen for at tilpasse drevbetegnelsen for de gamle drev.
Du skal muligvis også overtage ejerskabet af filerne på de gamle diske, før du kan tilgå dem.