Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 14:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kwh

Der er en regnefejl i min jerne og jeg har svært bedømme prisen :-)

Denne lampe: http://www.homegrownlights.com/100W.html
Bruger 100W

Er der nogen som kan regne ud i Kr. hvad den vil koste pr. time?
Avatar billede gurly Praktikant
08. oktober 2009 - 14:54 #1
1 kwh er lig med 1000 watt forbrugt på en time,
så din lampe forbruger 0.1 kilowatt time,

hvad prisen er kommer an på hvad el leverandør du har, hvis du eksempelvis har SEAS er prisen omkring 42 øre for 1 kwh

http://www.elpristavlen.dk/Elpristavlen/Soegeresultat.aspx?kwh=1&postnr=4800&netcompany=SEAS-NVE

din lampe bruger altså knap 5 øre i timen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2009 - 15:28 #2
Hmmm.

Check lige hvor meget der *faktisk* skal betales for en KWh naar afgifter etc. ligges oveni !
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2009 - 15:30 #3
Jeg mener at prisen bliver ca. 4 doblet !
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 15:43 #4
Hej arne_v

Men det er jo faste afgifter som vi ikke kan komme udenom her i Danmark.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2009 - 15:46 #5
Helt korrekt.

Men hvis du vil vurdere hvad din lampe koster, saa skal afgifterne jo taelles med, fordi det er penge som du skal betale.
Avatar billede snowball Novice
08. oktober 2009 - 15:50 #6
Synes også det lyder meget billigt. Den pågældende pris må være uden afgifter og deslige.

Se f.eks. http://www.energimidt.dk/Privat/Kundecenter/Elogenergi/Priserogvilkaar/Elpriser/Sider/Energimidtnet.aspx hvor den samlede pris (inkl. moms, afgifter osv.) er lidt over 4 gange så høj!

Så som Arne skriver, så er det den "høje kWh pris" du skal regne med for at få et reelt billede af hvad det koster.
Avatar billede gurly Praktikant
08. oktober 2009 - 15:51 #7
Ja du har ret arne, inklusiv alle afgifter er prisen omkring 4 doblet som du siger, eksempelvis >
http://www.sydfynsel.dk/elpriser.htm

og så bruger lampen faktisk også 125 watt står der (o.125 kwh)

så prisen er nærmere omkring 22 øre i timen
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 16:02 #8
*Host* Jeg betaler faste afgifter uanset forbruget. Så gurly har vel ret i sine udregninger.
Avatar billede gurly Praktikant
08. oktober 2009 - 16:07 #9
Nej for afgifterne er jo ikke faste afgifter, der er afgifter der ligges på hver enkelt kwh, se mit sidste link.

Jeg beklager jeg glemte at oplyse at der kommer afgifter på
(det er vel sådan alle større firmaer gør c",)

Og hvis Arne eller Snowball syntes de bør have del i de point jeg tjænte, så siger i bare til, så kan jeg oprette en tråd med 40 point i kan dele ?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 16:29 #10
Hos SEAS-NVE er afgifterne de samme hver kvartal, og min udgift til ren EL ca. 145 Kr. Samlet betaler jeg 1200 Kr. Så gurly´s beregning står stadig ved.

arne_v bor i USA og snowball i en kælder så de skal ikke have Points :-)
Avatar billede gurly Praktikant
08. oktober 2009 - 16:52 #11
Ja men de herre har ellers ret, for det er stadig ikke dine faste afgifter som de mener, elprisen består at en pris for selve strømmen, men der ligges afgifter på hver enkel kwh, co2 afgifter osv, se mit sidste link.

så de har helt ret i at en kwh nærmere koster 170 øre,
og ikke kun de 42 øre som jeg skrev.

Og derfor koster din lampe altså omtrent 22 øre i timen, og ikke kun 5 øre som jeg skrev.

Og dine faste afgifter, de kommer så oven i de 22 øre i timen.

( håber at du forstår det nu )

Men hvis du har et horn i siden på de herre og derfor ikke ønsker at de skal have del i point, ja så vil jeg da respektere det naturligvis.  c",)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2009 - 17:06 #12
:-) 170 øre, 42 øre, 22 øre, 5 øre Nu må du lige bestemme dig?

Så uden de faste afgifter koster det mig 22 øre pr, time ?

Giv du bare point de herre :-) selvom de er nogle slyngler og skurke :-)
Avatar billede gurly Praktikant
08. oktober 2009 - 17:19 #13
de 42 var elpris uden co2 afgifter og så videre.
de 170 øre var elpris inklusiv co2 afgifter osv.

de 5 øre, var time pris for lampen uden co2 afgift osv.'
de 22 øre var timepris for lampen inklusiv co2 afgift osv.

Nu syndes jeg du selv komplicere tingene c",)

Du skrev > Så uden de faste afgifter koster det mig 22 øre pr, time ?

Svar > korrekt, lampen kosten omtrent 22 øre i timen.
og oven i det kommer så de faste udgifter du selv kom ind på.

men som sagt så er det kun omtrent da vi stadig ikke kender elpriserne i dit område, så dem må du selv finde.

Du skrev >>>  Giv du bare point til de herre

ja men de kan bare smide en kommentar, så opretter jeg en tråd med 40 point de kan dele.
Avatar billede snowball Novice
08. oktober 2009 - 18:07 #14
Behold du bare de point ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2009 - 22:32 #15
SEAS-NVE betaler naturligvis også CO2 afgift.

Deres hjememsider indeholder priserne. F.eks. for Næstved:

http://www.seas-nve.dk/Privat/Priser/Nastved/Normaltarif.aspx