Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mudrede billeder fra Olympus FE-25

Hej!

Jeg håber jeg har ramt kategorien rigtigt.

Jeg har mig et Olympus FE-25 kamera, som jeg ikke er helt tilfreds med.

http://lh6.ggpht.com/_Mk01cHxZ2Cs/Ss39bgJCUUI/AAAAAAAACrM/9cF6dd2GND8/s640/PA080076.JPG

http://lh5.ggpht.com/_Mk01cHxZ2Cs/Ss39cFcvyHI/AAAAAAAACrQ/FP1x7Ohz0YM/s640/PA080080.JPG

Her er to eksempler, der kan det ses hvor udvaskede de ser ud. Jeg har sat den til 10mp, som er det højeste, og "fine" i compression.

Ligeledes har jeg prøvet forskellige funktioner som "Portrait", "Landscape", "Sunset" osv; men ingen fornuftige resultater.

Jeg vil egentlig bare godt have den til at tage et billede af det man ser.
Avatar billede mall Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:17 #1
Du har taget billedet i en opløsning på 10MP, men billedet du viser et eksempel af er kun 640x480 px.. Du bliver nødt til at smide et stort billede op.. Ellers er det svært at se kvaliteten.. Så vidt jeg kan se, så er der intet galt?
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:31 #2
Hmm, den er uploaded i 3xxx X 25xx eller sådan noget.
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:33 #3
Avatar billede mall Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:42 #4
Har du prøvet at benytte blitz på samme sted?
Og tage et billede udenfor når det er meget lyst?
Det kan godt være at kameraet har problemer med at tage billeder under de lysforhold der har været..
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 19:21 #5
Blitzen er på auto, jeg har efterhånden prøvet under mange forskellige forhold.

I forhold til min fars IXUS500 synes jeg disse billeder er af dårlig kvalitet. Og den kører med 5mp, lukkehastigheden har vel ikke det store at sige ved statiske billeder?
Avatar billede mall Nybegynder
08. oktober 2009 - 19:28 #6
Så længe du ikke har dit kamera på stativ, så har lukkerhastigheden en del at skulle have sagt..
Hvis du ryster meget på hånden kan det godt være skyld i at billedet er lidt sløret..

Men jeg ved ikke om det skulle have den effekt, som dine billeder får.. Deres kvalitet svarer til et gammelt Olympus kamera jeg har liggende..

Nu ved jeg ikke noget som helst om det kamera du har.. Så kan ikke rigtig svare dig på dit spørgsmål.. Men, prøv evt. at smutte ind i butikken du har købt det i.. Så må de kunne forklare dig hvad der er galt..
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 19:33 #7
Så skal jeg helt tilbage til Østrig igen ^^

Tilføj et svar som jeg kan give point til :)
Avatar billede mall Nybegynder
08. oktober 2009 - 19:36 #8
Ja, okay.. :P

Hold spørgsmålet åbent istedet for.. det kan jeg være der er andre som kan give dig et svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2009 - 20:21 #9
Kan du ikke uploade billederne til peecee.dk f.eks?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2009 - 20:23 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2009 - 20:27 #11
Fandt knappen :)

Prøv at sætte ISO ned. Det ser ud som ISO er sat for højt til det motiv med den mængde lys.
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 20:28 #12
Pt. står ISO på auto, hvad er passende? 100, 200, 400, 800, 1600?
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 20:33 #13
Her er ISO'en 200, det synes jeg giver et meget mere korrekt billede, hvis man kan sige det sådan.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/TtquPtX1kTcfUAix7NI0Yg?feat=directlink
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2009 - 20:55 #14
Ganske som jeg regnede med :)

Kig i de mørkere områder - loftet i gang og på stolen.
Lettere grumset der, men ganske ok de andre steder.
Avatar billede nugiz Nybegynder
08. oktober 2009 - 21:02 #15
Du får svaret hvis du vil :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2009 - 21:06 #16
:)

Havde samme problem med mit eget 5Mp kamera fra HP :)