12. oktober 2009 - 09:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JavaScript: Slå værtsnavn op vha. ip adresse?

Hej,

Er det muligt at slå værtsnavn op af en computer på et netværk fra javascript vha. af dens ip adresse ?

Mvh,
Fedor
Avatar billede TagMan101 Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:10 #1
Hej,

Både og:-).

For at slå et domænenavn op skal du have fat i noget der har en opdateret database over hvilke IP'er der hører til hvilke domænenavne. Den billigeste jeg kender er fra Maxmind.com.

Så kan du implementere en lille servicemetode der returnere værtsnavnet på baggrund af IP'en og kalde den fra JavaScript.

Jeg har selv gjort det på den måde nogle gange.

/T
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 10:40 #2
Men så skal du også have lavet et server-side script til at hente oplysningen, for du kan ikke gøre det med AJAX, som er begrænset til same-domain forespørgsler.
12. oktober 2009 - 11:00 #3
Ok, tak for hjælpen. Jeg har hørt nok: Det lyder som om det er nemmere at bruge noget server side kode.