Avatar billede lzs Nybegynder
16. oktober 2009 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Se hvilke programmer hdd kører

Hey, min harddisk på min bærbar er gået i selvsving og jeg fatter simpelthen ikke hvad den arbejder sådan for, har selv kun åbnet firefox. Findes der et program, der kan se hvad harddisken arbejder med, altså hvilke programer der kører som kræver hdd aktivitet?
På forhånd tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2009 - 14:49 #1
Højreklik på proces-linjen -> Jobliste
Avatar billede lzs Nybegynder
16. oktober 2009 - 14:51 #2
Ikke lige det jeg søger, kender godt til joblisten :)
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
16. oktober 2009 - 14:54 #3
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/default.aspx

har nogle gode overvågningsværktøjer
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2009 - 15:02 #4
Kan du ikke se i joblisten, hvad der kører?
Avatar billede lzs Nybegynder
16. oktober 2009 - 15:12 #5
vejmand >> jo tildels. Men det hjælper ikke lige i dette tilfælde. Min hdd er faldet ned igen, men kunne ikke se noget inde i joblisten på det tidspunkt. Det har helt sikkert været en eller anden for for opdatering der kørte, så søger et program der kan se sådan noget.

ksoren2 >> ser lige om jeg kan finde noget derinde.
Avatar billede mrtn Nybegynder
16. oktober 2009 - 18:32 #6
Prøv Process Monitor:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx
Den kan monitorere hvilke processer der læser/skriver på filsystemet.
Avatar billede lzs Nybegynder
24. oktober 2009 - 13:14 #7
Folk der vil have point smid et svar så jeg kan få lukket :)
Avatar billede mrtn Nybegynder
24. oktober 2009 - 13:51 #8
Point....
Avatar billede vejmand Juniormester
24. oktober 2009 - 22:27 #9
Ved ikke om du kunne bruge mit input, ellers afviser du bare.... :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
24. oktober 2009 - 23:37 #10
Fandt ikke helt rigtigt det jeg søgte, så alle svarene var vist lige gode :) tak for forsøgene i hvert fald.