Avatar billede lortepc Nybegynder
16. oktober 2009 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet rækker med #N/A

Hvordan sletter man en række hvor excel fejler i en celle?
Jeg har én bestemt kolonne "N" hvor værdien er #N/A og rækken skal derfor fjernes....¨

Tak for hjælpen alle!!!!
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
16. oktober 2009 - 20:40 #1
Det kræver noget VBA-script, så forhåbentligt har du lidt forstand på det. Ellers er det faktisk bare at sætte scriptet på følgende side ind i VBA editoren, gemme det og så køre scriptet.

http://blogs.technet.com/heyscriptingguy/archive/2007/06/22/how-can-i-delete-specified-rows-in-an-excel-spreadsheet.aspx

For at få VBA editoren frem i Excel, skal du trykke Alt+F11.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
16. oktober 2009 - 20:40 #2
If objExcel.Cells(i, 1).Value = "delete" Then

skal naturligvis rettes til:

If objExcel.Cells(i, 1).Value = "#N/A" Then
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
16. oktober 2009 - 20:44 #3
Liiige en sidste ting. Hvis jeg har forstået scriptet korrekt, skal:

If objExcel.Cells(i, 1).Value

rettes til:

If objExcel.Cells(i, 14).Value

for at komme hen i kolonne N.
Avatar billede tobler Nybegynder
16. oktober 2009 - 22:49 #4
Nu er #N/A nok resultatet af en formel, derfor kunne lave en if-sætning: =IF(ISERROR('Din formel);"";Din formel) sørge for at der vises blank, hvis din formel sidenhen blir sand, så kommer resultatet frem.
Avatar billede excelent Ekspert
17. oktober 2009 - 10:03 #5
Columns("N:N").SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 16).EntireRow.Delete