Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:04 Der er 10 kommentarer

Ny computer, langsommere internet

Hey,

har lige købt en ny computer...

Acer Aspire M3641
Intel Core 2 Duo E7500 (2,93 GHz)
4096 MB DDR2 ram
750 GB harddisk 7200 rpm.
Super Multi DVD-Brænder
ATI Radeon HD 4350 512/1919MB, DVI,HDMI
WLAN 802.11b/g, LAN 10/100/1000
5-1 kortlæser, 7.1 Audio
Windows Vista Home Premium

men internettet er bare SÅ langsomt, meget sjældent er det rigtig hurtigt, men for det meste rigtig langsomt.
Det er kun på denne computer, på de andre computere i huset med samme internet er det som det skal være.. Hvad kan der være galt?

Det går også ned rigtig tit.
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:07 #1
Bruger du router? isåfald hvad sker der hvis du konekter direkte til "modem" og tester via evt. www.speedtest.net.
Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:11 #2
Ja, jeg bruger router.

Hvad mener du med det? Jeg bruger trådløst/WLAN. Skal jeg tage en ledning fra computeren til modem, eller? ...
Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:22 #3
Har lige prøvet speedtest.net, og synes selv det er meget skuffende, i kan selv se det her...

http://www.speedtest.net/result/594697291.png
Avatar billede giweo Juniormester
17. oktober 2009 - 11:30 #4
Er du sikker på at den ikke bare er ved at hente en bunke opdateringer fra Windows Update, hvis den er helt ny ?
Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:33 #5
Nej nej, det har den gjort.. Der var internettet godt nok 10x værre.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:36 #6
der er et eller andet der forstyrrer dit trådløse net
har du en trådløs telefon i nærheden ?
prøv at flytte din maskine ind i et andet rum hvor nettet virker fint for at se om det er en fejl på maskinen eller noget i omgivelserne der forstyrrer
skift evt. kanal på det trådløse
prøv med netstumbler for at se om der er naboer der bruger samme kanal som dig hvis der er så skift kanal 2-4 kanaler væk fra naboen
netstumbler hentes her http://www.netstumbler.com/downloads/
Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:41 #7
Computeren står præcis det samme sted som min gamle, og der virket internettet fint... så tror ikke det har noget at gøre med hvor computeren står?
har heller ikke nogen trådløs telefon i nærheden.
Avatar billede anders-j Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:46 #8
Prøv at forbind computeren til routeren med kabel for at se hvordan nettet så reagerer.
Avatar billede neptoz Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:50 #9
Det har jeg ikk mulighed for, routeren er i stuen, og computeren er i værelset på 1. sal og har ikke sådan et langt kabel desværre. :/
Avatar billede anders-j Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:54 #10
Det er godt nok besværligt, men for mig lyder det som dårlig forbindelse til routeren.

Prøv evt. at slæb den nedunder, og start med at sæt den i det fjerneste værelse.
Er det stadig det samme, så sæt den i samme rum som routeren forholdsvis tæt på, og så se hvordan det tager sig ud.