Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 13:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til fjernskrivebord

Har fået ny labtop, compaq presario CQ61, med installeret vista home premnium, nu kan jeg ikke logge på mine 2 win 2003 servere mere, det kunne jeg fint med mit XP home, hvad kan der være galt?
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 13:28 #1
Selv om jeg disabler firewall på servere, hjælper det ikke.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
17. oktober 2009 - 19:52 #2
Kan du pinge serveren fra pc'en?

Er firewallen ligeledes disabled på klienten?
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:16 #3
Nej, det var ikke nødvending at disable firewall på klienten, og jeg vil lige prøve en ping, iflg, min routers udeling af ip'er via. DHCP.
Nej det gjorde ingen forskel.
Det skal lige siges alt kører via kabel på router.
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 20:58 #4
ja mine server er på nettet, men pinger jeg dem får jeg ingen pakker tilbage?
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 21:04 #5
prøver at pinge uden firewall på alle maskiner.
ingen pakker retur.
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 21:10 #6
Jeg bruger en router Linksys WRT54GL.
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 21:12 #7
har lige prøvet med en notebook LG X110 som kører XP home, det virker heller ikke, er total lost nu.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
19. oktober 2009 - 07:54 #8
Istedet for at bruge "fjernskrivebordet", ville jeg hente og installere Logmein (www.logmein.com). Jeg bruger det selv til alle husets computere + den centrale server, og det virker bare.
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. oktober 2009 - 19:36 #9
Jo det virker, men ikke så fedt som remote control. så du får points der_kommandant :-)
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. oktober 2009 - 21:10 #10
PS: nu har jeg fået remote control til at virke, et flueben manglede i settings på serveren, men tak for alternativet.
Avatar billede fetmule Nybegynder
18. april 2010 - 18:44 #11
virker.