Avatar billede rosco Novice
20. oktober 2009 - 11:47 Der er 1 løsning

formel med VBA i navngivet område

jeg Importere data til kolonne A til D, som opdateres hver dag med stigende rækkeantal
I kolonne E vil jeg have en formel. Men kun ud for de sidste 60 rækker med data i kolonne A som er et Dynamisk navngivet område der hedder "ChtCats_365_S1"
Jeg ønsker ikke formler ud for alle rækker da det er ca 30.000 på nuværende tidspunkt.

Har kigget på denne, men det lykkedes mig ikke at rette den til

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  rk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row
  kol = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Column
  For t = 1 To rk
        Cells(t, kol + 1).Formula = "=A" & t & "+B" & t
  Next t

Kan nogen hjælpe
Avatar billede rosco Novice
20. oktober 2009 - 13:51 #1
Jeg fandt en løsning:

Dim C As Range
'marker celle A6:A95
Sheets("365_S1").Range("ChtCats_365_S1").Select
For Each C In Selection.Cells
'hvis en celle i kolonne A indeholder et l farves kolonne G til k i samme række grøn.
    If C.Value > 1 Then
        'farv cellen i kolonne I med farve 3
        C.Offset(0, 6).Formula = "=MIN(Cht365_S1_Val1)"
End If
Next