Avatar billede dennislassen Praktikant
21. oktober 2009 - 21:02 Der er 2 kommentarer

Manglende RAM i windows 7?

Når jeg starter min pc op skriver den ude i startup at der er 3200mb ram? Det skal lige siges at der sidder 4GB i maskinen. Den siger også 3200mb inde i bios. Men når windows køre skriver den under egenskaber for computeren at der er 4BG (3,12 GB kan bruges) dette forstår jeg intet af, mit motherboard er et Abit 9IL PRO og understøtter 4GB, jeg køre windows 7 64bit og der var ingen problemer da jeg kørte vista?
21. oktober 2009 - 21:19 #1
Hurtig tanke: Opdatér BIOS ?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
21. oktober 2009 - 22:33 #2
945P chipsettet understøtter kun et adresserum på 4GB. Dvs du vil aldrig kunne få fuldt udbytte af 4GB RAM. Heller ikke selvom du installerer en 64bit udgave af Windows.