Avatar billede belsen Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekst i animeret gif bliver uskarp (Photoshop CS3)

Hej

Laver en banner, hvor jeg har fået leveret to jpg-filer.
Når jeg laver om til gif (128 dithered) bliver teksten uskarp.
Skal jeg vælge noget andet i Save for web...?

Jeg har prøvet at lave det som png, men så går animationen væk??

Giver mange point, da det haster lidt. :-)

Belsen
Avatar billede hmanback Nybegynder
22. oktober 2009 - 15:40 #1
Prøv med GIF 256 no dither.

Nu beskriver du ikke hvad din animation gør, hvis det blot skiftes mellem to billeder er det sikker ok med en GIF animation, hvis du har tanker om at fade billederne bør du nok overveje at lave det i Flash, som GIF kommer det til at fylde en del...
Avatar billede belsen Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:53 #2
Hej. Tak for dit svar. Jeg kan højst vælge Gif-128?

Jeg tror måske også, at teksten bliver gnidret fordi den er i for lille størrelse. Det har jeg i hvert fald testet i dag og teksten ser bare pænere ud i større størrelse.
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:18 #3
Du kan i "colors" drop-down vælge 256. Så vil du se at det preset du har valgt (Gif-128) skifter navn til "unamed", og GIF har nu en palette på 256 farver.

Det er denne vi snakker om?
http://livedocs.adobe.com/en_US/Photoshop/10.0/swb_saveforweb_popup.html
Avatar billede sirene52 Praktikant
23. november 2009 - 20:11 #4
Du kan kun lave animationer i Photoshop som gif.

Hvis du kan fremskaffe den originale Photoshop- eller InDesign-fil kan du selv redigere teksten, så den står skarpere, før du gemmer animationen - Lav den evt. i dobbelt størrelse og lave størrelsen om i Save for web and devices, image size, så får du et skarpere resultat.
Avatar billede belsen Nybegynder
30. januar 2014 - 14:49 #5
-