Avatar billede irma_n1 Novice
24. oktober 2009 - 18:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dtv via yousee

Hej

Jeg har fået at vide, at hvis man har yousee så kan man indtaste nogle informationer og så få ekstra digitale kanaler. Man skal indtaste modulation, symbolrate og netværks id.

Jeg har en samsung le32r8, men kan ikke finde ud af hvor disse information skal indtastes. Den har en DTV funktion, men det eneste sted der er noget ligende er i menuen for CAM. Noget som jeg ikke har. Det kan ikke være rigtigt at jeg skal investere i sådan en bare for at få de programmer. Kan ikke engang se dr, tv2 eller dr2 på digital.

Er der noget jeg overser?
Avatar billede irma_n1 Novice
24. oktober 2009 - 18:33 #1
correction...det hedder Common Interface og ikke CAM
Avatar billede irma_n1 Novice
24. oktober 2009 - 18:46 #2
fjernsynet har:

DVB-C: No

DVB-S: No

DVB-T: with Digital Tuner, DVB-T (MPEG2)

hvad har jeg brug for for at se digital tv via yousee?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
24. oktober 2009 - 18:58 #3
Avatar billede irma_n1 Novice
24. oktober 2009 - 19:03 #4
så siden min tuner er dvb-t betyder det at jeg skal have ekstra udstyr?
Avatar billede gurly Praktikant
25. oktober 2009 - 00:01 #5
ja så skal du købe en extern DVB-C tuner fra yousee
(den er nærmest umulig at finde andre steder end fra yousee selv.

De har to slags, den gamle slags MPEG2, og den nye slags MPEG4.

den gamle slags kan kun modtage almindelige kanaler,
den nye kan også modtage HD kanaler.

Ind til videre er alle digitale gratis kanaler fra yousee almindelige kanaler.
Men fra den 01.11.2009 går DR i luften med den nye kanal DR HD,
og den vil kun kunne modtages med MPEG4 tuner.

Så det er en god ide at vælge en DVB-C MPEG4 HD Tuner.

Ring til YouSee for priser.
Avatar billede irma_n1 Novice
25. oktober 2009 - 08:55 #6
Tak for svaret. Send et svar ind
Avatar billede gurly Praktikant
25. oktober 2009 - 11:20 #7
c",)