Avatar billede kimleijensen Nybegynder
25. oktober 2009 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Links er for små

Ved ikke om der er noget jeg overser, men forstår ikke helt hvorfor det her sker ...

Jeg har i mit stylesheet anført fontstørrelse på <p> til 0.8em, og har gjort det samme ved links, men alle links ser ud som om de er sat til 0.6em, og først når jeg ændrer dem til 1em er de som <p>. Her er et udsnit af min css-fil:

p, form, #adresse{
    font-size: 0.8em;
    text-decoration: none;
}
a, a.visited, a.hover {
    font-size: 0.8em;
    text-decoration: none;
    color:#000
}
Avatar billede nissen2630 Novice
25. oktober 2009 - 21:33 #1
I min FF 3.5 er det eksakt samme størrelse . Og det burde det jo også være.

Brugte følgende test:

<p style="font-size:0.8em;text-decoration: none;">Nissen2630</p>
<a style="font-size:0.8em;text-decoration: none;color:#000" href="test.test">nissen2630</a>
Avatar billede wanze Nybegynder
26. oktober 2009 - 08:18 #2
Problemet består jo i at em er en relativ værdi - når teksten i forvejen er 0.8em og du så laver den 0.8em igen, så er den jo reelt 0.8*0.8em = 0.64em. Hvad er problemet i, at du blot fjerner font-size fra a?

Desuden håber jeg, at du er opmærksom på, at a.visited og a.hover ikke vil reagere på links du har besøgt eller links du har musen over - punktum (a.visited) henviser til en klasse, hvorimod kolon (a:visited) henviser til pseudo-klassen du nok tænker på.
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:33 #3
Tak wanze, også for det sidste som du jo har ret i at jeg har overset.

Smider du et svar ?
Avatar billede wanze Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:39 #4
Velbekomme! :)