Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Når jeg starter står der: Instruktionen ved "0x00000000" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read".

Hej alle
Når jeg starter min computer kommer nedenstående frem på min skærm.
Instruktionen ved "0x00000000" refererede hukommelse ved "0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read".
Det betyder at jeg ingenting kan lave på min maskine, hvilket er et kæmpe problem.
Jeg håber at der en venlig person, som kan hjælpe mig.
Hilsen

Martin
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 19:16 #1
Hvilket styrestystem ?  Blå skærm ? eller hvad sker der.  Har du en Window-cd ?

Hvis du er heldig kan du måske redde det ved en systemgendannelse fra før problemet opstod.  Evt fra fejlsikret ( tryk F8 under opstart)

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx

fra fejlsikret

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/323ef48f-7b93-4079-a48a-5c58eec904a11030.mspx
Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:05 #2
Windows XP
Jeg kommer til, at jeg skal trykke på brugernavn...Når jeg har gjort det...Så kommer meddelsen frem på skærm...
Jeg undersøger lige om jeg har en CD....
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:06 #3
Også fra fejlsikret ?
Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:09 #4
Ja...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:14 #5
Hvis du har en win-cd kan det være en mulighed at køre en repair

http://spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Lidt gammel vejledning tror jeg nok. vil reparere dit winsystem, men en pokkers masse opdateringer bagefter
Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:30 #6
Enkelte gange står der: 0x10001989 referede hukommelse ved 0x004130000. Hukommelse kunne ikke read....Der står øverst: TNavisr.exe - Programfejl...
Det kommer når jeg trykker 08, og trykker på knappen: Sidste systemet var korrekt...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:40 #7
Stadig: Hvis du har en win xp-cd

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

Men der er en anden mulighed, hvis blot det er for at "udbedre" fejl osv.
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:43 #8
Er lidt usikker på om du har valgt fejlsikret, når du skriver
du skriver du prøvedee med sidste gang systemet fungerede korrekt osv
Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:46 #9
Tak...Har både forsøgt med sidste gang systemet fungerede og med fejlsikret tilstand. Intet virker og kan ikke finde min Windows XP cd....
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 20:55 #10
Det bedste er nok at du lukker dine spørgsmål ved at lægge et svar selv og acceptere dem.

Opret et nyt i katagorien Styresystemer--->workstation---> windows xp.

Så vil flere se dit spørgsmål, så kan  nogen med bedre forslag end jeg evt kunne hjælpe i aften eller i morgen

Hav en god aften (trods alt)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 21:07 #11
Skulle det ikke lykkedes er dette et ret nemt redskab til at få data ud fra din pc og over på et usb stik f.eks.

http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede inrafawetrust Nybegynder
26. oktober 2009 - 21:08 #12
Tak for din hjælp og dit forsøg! Og god aften til dig også...
Avatar billede katru Nybegynder
26. oktober 2009 - 21:53 #13
Det lyder mere som at der er en fejl i ram'ene! Prøv en gang at udskifte dem med nogle andre. Bemærk dog at det skal være ram af samme type.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 22:33 #14