Avatar billede newbie.dk Praktikant
26. oktober 2009 - 17:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret celler udfra antallet i anden celle

Har lidt svært ved at forklare det, men jeg prøver.

Jeg har et regneark med en masse navne + i en anden celle et nr., fx:

Jens    5
Per      4
Jens    2
Otto    6
Nick    4
osv...

Det jeg godt kunne tænke mig er at man så et andet sted ville få skrevet Jens ud 5 gange, Per ud 4 gange, Jens(igen) ud af 2 gange, Otto ovs... Fx:

Jens
Per
Jens
Otto

Ovs...

Ved ikke om det er helt til at forstå, er så dårlig til at forklare det.

Men tror i det kan lade sig gøre??
Avatar billede excelent Ekspert
26. oktober 2009 - 18:44 #1
Marker dine navne og kør makro - Destination skal være samme ark

Sub Test()
For Each c In Selection
x = c & " ": y = c.Offset(0, 1)
z = z & Application.WorksheetFunction.Rept(x, y)
Next
antal = Len(z) - Len(Application.WorksheetFunction.Substitute(z, " ", "")) + 1
Application.InputBox("Marker øverste destinationscelle", "", , , , , , 8).Select
Selection.Resize(antal) = Application.WorksheetFunction.Transpose(Split(z, " "))
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
28. oktober 2009 - 15:51 #2
Hvordan går det ?
Avatar billede newbie.dk Praktikant
01. november 2009 - 21:18 #3
Det er bare gået rigtigt godt. Det var helt perfekt det du lavede.
Mange tak for det.