Avatar billede soulmonk Nybegynder
26. oktober 2009 - 17:45 Der er 2 kommentarer

Windows xp bærbar vil ikke starte efter dvale

Hej.
Min brors laptop ville ikke vende tilbage efter dvale, og nu vil den slet ikke starte. sort skærm efter bios.

Det er ret vigtigt at få den op og køre igen. Fejlsikret tilstand og gendannelse gør ikke noget.

Hjælp er meget velkommen!

mvh
Avatar billede haverslev Novice
26. oktober 2009 - 17:48 #1
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Du vil IKKE mister data, såfremt det udføres på den beskrevne måde.
Hvis ikke du har en XP cd, så må du på låne markedet - Du må IKKE bruge en forudinstallerede udgave (recovery), da langt de fleste recovery partitioner indeholder et image af harddisken og ved at bruge den recovery, så installere du den "som den var da du fik den" og derved er alle dine data/egne installerede programmer tabt.
Avatar billede anders-j Nybegynder
26. oktober 2009 - 18:21 #2
Hvad hvis i prøver at tage batteriet af i et stk. tid og så smide det i igen?