Avatar billede jabinakingo Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:17 Der er 17 kommentarer

tjek min teenager datter

er der nogen som kender til et program man kan smide ind i computeren for lige at hodle øje med min datter som ikke helt kan styrre hvem hun skal skrive med i ved nok hvad jeg mener... nervøs far
Avatar billede jabinakingo Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:30 #2
findes der ikke noget lettere og på dansk ???
Avatar billede Slater Ekspert
28. oktober 2009 - 21:38 #3
Har du overvejet at snakke med hende, i stedet for at overvåge hende i det skjulte?
Det er da en mærkelig måde at klare forældrejobbet på.
Avatar billede hathor Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:42 #4
^ +1
Avatar billede jabinakingo Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:43 #5
ja det kan du tro jeg har men du kender jo ikke til hvad der er sket vel og det ønsker jeg ikke men kan da oplyse vi snakked en retsag såå det er ikke uden grund jeg spørger her i panelet
Avatar billede Vandreren Novice
28. oktober 2009 - 21:51 #6
Teenagedatteren kan anbefales bl.a. I Hate Keyloggers, http://dewasoft.com/privacy/i-hate-keyloggers.htm ;)
Avatar billede krydset Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:51 #7
jeg har snakket med min datter i timevis og sat hende ind i brugen på nettet inden jeg "slap" hende løs i den store www "verden" og har følsen af at hun er til at stole på hvad hun gør. vi har også aftalt at jeg til hver en tid kan få lov til og tjekke hendes mailbox, hendes msn log(logging er sat til) osv hvis der er noget jeg bliver nervøs for pludselig. Det bedste du kan gøre er at være åben over for dine børn og sætte situationer op hvor det kunne være farligt at begynde og pladre ud om sig selv på nettet. håber det kan give dig lyst til og sætte en dialog igang med din datter isteder for som ovenstående siger ikke overvåge hende i det skjulte...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. oktober 2009 - 21:54 #8
retsag... ja ja

mon det er konen der skal overvåges... Men der der da masser af key logger på nettet. Om de er fyldt med heste, orme, biller mm ved jeg ikke, og om det er lovligt må stå hen i det uvisse. Men en ting er nok sikkert, du bliver nød til at disable antivirus når du installer. Ellers kommer du ikke langt

Men det er jo ikke kun computer der er problemet!
Hvad med en GPS tracker i mobil telefonen?????
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2009 - 23:35 #9
Mon ikke du selv skulle smide et svar og overlade adfæren til din Datter.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. oktober 2009 - 06:58 #10
eller få opereret en chip ind under huden, så du altid ved hvor hun er. Det har jeg set at man kan i James Bond, så den er go nok. Men denne løsning vil du altid kunne snage i hvad hun laver.

Eller så er der jo altid, detektiv muligheden
http://www.detektiv-detektiver.dk/
Avatar billede Blandy Praktikant
29. oktober 2009 - 12:46 #11
Hvorfor kan folk ikke svarer pænt på manden spørgsmål, istedet for al den ironi? Hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, så lad dog være med at svarer på hans tråd. Forstår godt faderns situation, og mange af jer andre har sikkert ikke engang børn selv.
Avatar billede Slater Ekspert
29. oktober 2009 - 12:52 #12
Blandy: Og du har ikke ironi selv. Forhindrer dig ikke i at kommentere det ;)

Alvorligt talt, det er jordens lammeste argument, at man ikke skulle måtte have en mening om noget teoretisk, fordi man ikke har stået i præcis den situation. Og mht. fornuft, er der sikkert en del, der mener disse svar er mere fornuftige end spørgsmålet.
Avatar billede Blandy Praktikant
29. oktober 2009 - 12:57 #13
Jeg kommenter ikke den konkrete sag, da det ikke er mig der har problemet. Jeg synes bare at folk der ikke kommer med noget konstruktivt, skal holde sine kommetar til det mere relevante.
Avatar billede Slater Ekspert
29. oktober 2009 - 13:01 #14
Okay, du forstod ikke hvad jeg sagde. Fair nok.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2009 - 13:07 #15
Blandy >> Synes du selv, du er kommet med en løsning på spørgsmålet, der berettiger dig til at modtage de 60 point???
Ellers husk at sende dine indlæg som "Kommentar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Vandreren Novice
29. oktober 2009 - 13:17 #16
Mon ikke de sarkastiske svar er udtryk for en principiel reaktion imod overvågning, samt imod den markant mistillid, spørgeren ekspliciterer i den dramatiseret situation, der substituerer argumentation for pathosappel?
Avatar billede krydset Nybegynder
29. oktober 2009 - 21:23 #17
men ellers, findes der et microsoft program som kan gøre færden lidt mere sikkert, men hvor meget det kan ved jeg ikke..

du kan læse mere her
http://download.live.com/familysafety