Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. oktober 2009 - 01:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

excahange 2003 sync fejl med mobil

Hej

Jeg har en exchange server som køre fint nok. Det er en version 2003. Jeg har været nød til at skifte Lan IP på serveren da jeg skulle have VPN til at du ud af huset. Efter jeg har skiftet LAN IP ud så kan man ikke sycronisere med min mobil tlf. Den siger fejl på serveren.

Hvis jeg tjekker i webbrowseren kan jeg finde hjemmeside. Jeg kan logge på VPN. Det hele er fra min pc.

Men hvorfor kan jeg ikke sycronisere med mobiler mere.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 10:22 #1
Kan du nå din exchange server/ mailbox på adressen http://server/oma?

Mere for at udelukke at det ikke er fordi at mobile access og sync er slået fra på serveren.

Se evt. http://www.msexchange.org/tutorials/Managing-Mobile-Access-Exchange-Server-2003.html
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:50 #2
Den skriver.

A System error has occurred while processing your request. Please try again. If the problem persists, contact your administrator.

Når jeg ligger ind på OMA.

Det der er underligt er jo de der hakker er sat til.

Jeg kommer der ind og kan logge ind men så skriver den det overstående.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 11:40 #3
Hvor står din exchane server i forhold til firewals osv?
Forsøger du at lave sync med en front-end server eller er der tale om 'kun én' server?
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:35 #4
Problemet kom da jeg skiftet ip fra 192.168.1.200 til 192.168.4.200.

Det er kun sync af mobil der ikke virker. Jeg skiftede fra 1 til 4 fordi jeg gerne ville kunne bruge VPN over alt. Så derfor undre det mig at det eneste der ikke virker er OMA.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 13:05 #5
Hejsa.

Kan det hænge sammen med at du måske benytter et certifikat, der er signeret til serveren på den gamle adresse?

Har du en anden håndholdt enhed du kan teste med for at udelukke at det er din telefon, den er galt med?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 13:06 #6
Nu svarede du ikke på hvordan dit netværks-setup er, men det kan godt vise sig at være vigtigt, hvis du har en firewall imellem, hvor reglen for sync er sat til at tilade trafik til den gamle ip-adresse.
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. oktober 2009 - 14:30 #7
#5 Når jeg ikke kan logge ind via hjemmeside og på 4 andre pcer så er der noget underligt galt :D

#6 Der er en router så står serveren der. Routerhedder 192.168.4.1 og serveren hedder 192.168.4.200
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
30. oktober 2009 - 15:30 #8
det man også kan sige er domæne er stadig det samme.
Avatar billede vejgaard82 Nybegynder
28. april 2015 - 08:59 #9