Avatar billede rangerbs Nybegynder
30. oktober 2009 - 20:24 Der er 4 kommentarer

Computer "genstarter" i startup.. hjælp please

Hej eksperter..

Jeg har et problem med min stationærer computer. Når jeg tænder den, så starter den op indtil at den kommer til 'starter windows', så "genstarter" den og windows siger at fejlen kan skyldes ændret hardware eller software.

Jeg ved at det ikke er et software problem, da jeg uden problemer kan boot'e op via harddisken, hvis jeg sætter den i min anden computer.

Følgende ting har jeg kryds tjekket med min anden computer: RAM, Grafikkort, HDD. Så de dele burde ikke være problemet.

Så er der vel kun Bundkort og CPU tilbage? Disse har jeg dog ikke mulighed for at teste med min anden computer. Er det muligt at køre en eller anden form for test på disse ting? lidt ligesom, når man kører en ram test?

Skal lige siges at jeg har prøvet at reparere med min windows 7 CD, men det kan den ikke. Har også kort den der 'Windows Memory Diagostics tool' og den rapporter heller ikke om nogen hardware fejl..

Hvad mere kan jeg gøre? Uden at skulle gætte mig frem og købe en ny CPU eller et nyt bundkort?

På forhånd tak..
Hilsen RangerBS
30. oktober 2009 - 20:41 #1
HALLO - siger du at instalation stammer fra en ANDEN PC ???

Du skal ikke forvente at en færdig instalation fra PC#1 virker 100% i PC#2 - uanset om det er WIN98, W2000, XP, Vista, WIN7, ... (Som du ikke skriver noget om ?)

Kun hvis HARDWAREN (Chipsæt, CPU, ...) er præsist samme type / sammensætning!!!
Hvilket nok ikke er tilfældet her ???
Avatar billede rangerbs Nybegynder
30. oktober 2009 - 20:47 #2
Ved det faktisk godt, men det var den eneste mulighed jeg havde for at kører ramtest osv. Hvis jeg prøver at installere windows7 direkte på computeren, så genstarter den lige pludselig..
Avatar billede rangerbs Nybegynder
30. oktober 2009 - 21:13 #3
Den kommer med: "Error code: 0x80070017" , når jeg prøver at installere direkte..
30. oktober 2009 - 21:24 #4
(Jeg kender - endnu - ikke Win7...)