Avatar billede lysmosen06 Nybegynder
01. november 2009 - 13:30 Der er 5 kommentarer

Timerfunktion til Lumatron DVB- T49 - Digitalbox fra Kvickly

Jeg skulle gerne kunne bruge min harddiskoptager til de nye signaler. Det virker bare ikke....  Har omtalte box der er koblet til en harddiskoptager via scart EXT2.

Jeg tror at det handler om at jeg i boxen skal markere de programmer jeg ønsker at optage.. der er en funktion under EPG der hedder "til optagelse". Jeg kan under info se listen.

Derefter sættes optagerens timer til at optage programmerne.

Jeg kan bare ikke finde ud af at aktivere kanaler/programmer til optagelse i boxen.

Boxen skal jo vide vide, at den skal tænde/slukke kanal/program A kl 10 og det samme med program B kl 12. Ellers kan jeg kun optage det program jeg ser den kan optage og det er jo ikke lige meningen :o)

Er der nogle der har løsningen på det her irriterende problem????
Avatar billede off-line Nybegynder
01. november 2009 - 13:50 #1
Prøv at følge med i debatten her:)
http://www.eksperten.dk/spm/891314
Avatar billede lysmosen06 Nybegynder
01. november 2009 - 14:02 #2
Tak for henvisningen....Kan godt se det ligner..og at jeg ikke er alene i verden...

Men håber stadig på at man kan optage, hvis bare timerfunktionen kunne fungere...

I vejledningen til optageren står der omkring satelit-tv at det kan optages hvis satelitboxen har timer.....  Det må gælde den digitale box også... (håber ikke at den funktion er reduceret i boxen for at få prisen ned)......
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2009 - 22:00 #3
Hvis optageren står til at optage via scartstikket fra digital
boxen, så sætter man tidsindstillingen til at optage fra scart.
Det er jo din optager som bestemmer tidsindstillingen. Og den
optager det man har sat den til: AV1-AV2-DR-osv.
Avatar billede lysmosen06 Nybegynder
02. november 2009 - 23:14 #4
Hvis boxen ikke er tændt så optages der kun "blå skærm"... hvis boxen er tændt så optages det program den står til...

Har i vejledningen til optageren læst, at ved brug af satelitmodtager skal denne have timerfunktion. Digitalboksen har samme funktion.. Det er den der skal tænde for programmet i boxen som optageren skal optage... og det virker ikke... Har digitalboxen på grund af tagantenne.... Om jeg kan ha' sat kablerne forkert i?? Nu piller jeg det hele fra hinanden igen og håber på et mirakel...
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2009 - 00:00 #5
Satelitmodtager? Men du skriver jo at du har tagantenne.
Der skal foruden scartstikket fra digitalboxen til optageren,
også være et scartstik fra digitalboxen til fjernsynet.
Du har da ikke en digitalbox med timerfunktion???