Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. november 2009 - 08:33 Der er 2 løsninger

Modtage og sende data via IP til andet program

Jeg er blevet kastet ud i ukendte vande her og søger oplysninger/løsningsmåder til følgende:

Jeg har et program der i forvejen står og checker for mail på en mailserver og udfører ting hvis der dukker en mail op. Det fungerer fint, men nu vil jeg så gerne tilføje en funktion der står og lytter efter om et andet program på en anden lokation sender en 'besked'
Hvis den gør det skal mit program sende et svar retur om at beskeden er modtaget og når mit program har behandlet beskeden, skal det sende besked retur om hvad der er sket (tekstreng på ca. 30-40 tegn) Der skal så afventes bekræftelse på at status er modtaget i den anden ende - ellers genudsendes.

Hvor kan jeg søge løsningsmodeller?
Avatar billede FrankPJensen Nybegynder
02. november 2009 - 22:01 #1
Hej,
Prøv at kigge på Indy pakken den følger med Delphi, men kan også downloades separat.

De har nogle demoer her:
http://www.indyproject.org/Sockets/Demos/index.EN.aspx
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. november 2009 - 11:38 #2
Der var så ikke lige nogen af de demoer der kunne bruges, men lidt for input.