Avatar billede Pantzer Praktikant
02. november 2009 - 17:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Validering af teksboks, afhængig af værdien af en anden teksboks.

Hej alle!

Jeg sidder her og nørkler med et lille problem, som jeg meget gerne ville have noget hjælp til.

Jeg har et felt i en formular (Init), som skal have en valideringsregel (feltet må ikke være tomt), når man indtaster en værdi i et andet felt, som er højere end 75000 (AgtNr).

For at undgå, at folk taster i feltet, når værdien er under 75000, har jeg lavet denne lille kodestump:

Private Sub AgtNr_AfterUpdate()
    If AgtNr > 75000 Then
        Me.Init.Enabled = True
        Else
        Me.Init.Enabled = False
    End If

    If AgtNr < 75000 Then
        Me.Init.Enabled = False
        Else
        Me.Init.Enabled = True
    End If

End Sub

Det er i denne lille stump kode, jeg gerne vil ligge min valideringsregel.
Jeg tænker selv, om man kan sætte valideringen til "Is Not Null" eller noget i den retning, men intet lader til at virke, så nu trænger jeg til et par friske øjne på sagen. :)

Mvh. Pantzer
Avatar billede mugs Novice
02. november 2009 - 17:56 #1
Prøv at placere koden i feltets BeforeUpdate.

If not isnull (Me.init) then
...

end if
Avatar billede Pantzer Praktikant
05. november 2009 - 13:25 #2
Jeg tror ikke helt, at jeg forstår.

Hvis jeg ændre til "BeforeUpdate", så vil feltet "Init" jo blive opdateret før der bliver indtastet en værdi i "AgtNr"?

Dvs. at feltet stadigvæk vil være 'skjult' når jeg taster en værdi over 75000 i "AgtNr".

Er der ikke en måde hvorpå jeg kan bede feltet "Init" om at have en valideringsregel, hvis feltet er synligt (altså med en "AgtNr" værdi på 75000 eller størrer) og samtidig fjerne reglen igen, hvis feltet ikke er synligt?
Avatar billede Pantzer Praktikant
31. maj 2013 - 09:49 #3
Fandt en anden løsning, men kan ikke lige huske den nu, beklager at jeg ikke har fået lukken denne noget før.