Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
03. november 2009 - 07:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dansk TV i Norge

Hvordan kan man se dansk tv i Norge på fjernsynet??

Tidligere havde canaldigital.no danske kanaler i flere af deres pakker, men disse har er nu fjernet!
Så hvad gør man så??
Det skal stadigvæk også være muligt at se de norske kanaler...

Al hjælp modtages med kyshånd:)
Avatar billede Blandy Praktikant
03. november 2009 - 10:19 #1
Det eneste du rigtig kan gører er hvis du ser de danske kanaler via internettet. F.eks sputnik. Men der burde også være en udbyder der tilbyder danske kanaler i deres tv-pakke.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. november 2009 - 10:31 #2
Jeg bor i Sverige og købte den store pakke fra en af de svenske udbydere, i forhåbning om at det indeholdte de danske kanaler (dr1 og tv2). Men der blev jeg godt nok snydt (min egen skyld, kunne bare have læst ordentligt). Ville jeg se dansk tv, måtte jeg til lommen og betale ekstra. Ved at en af mine danske bekendte, her i Sverige, har en dansk box af en eller anden art (skal ikke kunne sige om det er satellit, eller hvad det er), så han kan se de danske kanaler. Men han var tvunget til at få hjælp fra sin familie, da han ikke kunne oprette abonnement, eftersom han boede i Sverige.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. november 2009 - 10:37 #3
Det er nok en satellitmodtager han har.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
03. november 2009 - 10:40 #4
Er det muligt at medbringe en dansk canal digital parabol og modtager, registreret til en dansk adresse?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2009 - 13:07 #5
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
03. november 2009 - 15:40 #6
Tak for linket:)

Men søger en løsning, hvor man ikke skal benytte en computer!!
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
03. november 2009 - 15:48 #7
Her hørt noget om en Slingbox og Slingcatcher, men ved ikke helt hvordan det virker og om det eventuelt kunne være en løsning.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2009 - 06:38 #8
Du kan læse lidt her hvad Slingbox og Slingcatcher er for noget.
http://www.digitalt.tv/htpc_iptv.aspx?ArticleID=107
Tror ikke at det er din løsning, det eneste du kan gøre er at få et TV kort til Canal digital fra en kammerat i Danmark og så håbe at din satelitmodtager kan læse det, hos Viasat får du en satelitresiver med ved køb af programpakke.
Avatar billede stevsaunders Praktikant
07. august 2019 - 16:29 #9
Har det noget at gøre med konkurrenceloven vedrørende tv vedtaget i Danmark?
https://essaytyper.pro/