Avatar billede hih Nybegynder
05. november 2009 - 09:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste XP emulator til Mac OS

Hej alle sammen,

Min mors nye Air skal have en XP emulator, da hun bruger et program som kun kan køre på XP. (Had til Hairtools)

Hvilket program kan I anbefale? Det må gerne være gratis, men det er også okay, hvis det koster et par kroner.

På forhånd tak, boys..

Kenneth
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2009 - 10:09 #1
Hvor gammel er din mor?
Avatar billede hih Nybegynder
05. november 2009 - 10:58 #2
Har du en mor-joke da?
Avatar billede Vandreren Novice
05. november 2009 - 19:43 #3
VirtualBox (gratis og open source) kører efter sigende glimrende på MacOS X.
http://www.virtualbox.org/
Avatar billede hih Nybegynder
06. november 2009 - 08:43 #4
Fedt! Tak... Så må jeg lige se hvordan det installeres!

God weekend
Avatar billede hih Nybegynder
06. november 2009 - 10:30 #5
Jeg er lidt forvirret over hvordan det virker og installeres.. Nogen som kan guide?
Avatar billede Vandreren Novice
06. november 2009 - 14:38 #6
Se manualen, kapitel 2.2 (side 20 nederst).
http://download.virtualbox.org/virtualbox/3.0.10/UserManual.pdf
Avatar billede hih Nybegynder
06. november 2009 - 14:56 #7
Hej Vandreren - Tak for det. Har været inde og surfe rundt i manualen. Tænkte på om jeg først skal lave en boot camp af Mac'en eller hvordan det fungerer med Virtualbox?
Avatar billede Vandreren Novice
06. november 2009 - 18:04 #8
VirtualBox er et helt almindeligt program, som lader dig installere og eksekvere et styresystem i et virtuelt miljø, der kun eksisterer i det program.

Med mindre du har nogle helt særlige behov, så kører du bare VirtualBox, bruger guiden til at oprette en virtual machine og en virtual harddisk til WinXP. Derefter installerer du WinXP "inden i" VirtualBox. WinXP vil tro at den installeres og køres på en almindelig PC - en PC hvis tekniske specifikationer, du kan justere i VirtualBox.

Det er meget nemmere end det lyder. :)
Avatar billede hih Nybegynder
16. november 2009 - 21:35 #9
Hej Vandreren, TUSIND tak for din hjælp.. Det var virkelig nemt og kan varmt anbefales til andre. Det køre upåklageligt.

Endnu engang tak for din gode vejledning.

God aften,

Kenneth