Avatar billede glkirkevej11 Praktikant
07. november 2009 - 00:48 Der er 3 kommentarer

D drev i Vista er bortgået.

Mit D drev er borte i min næsten nye Compaq presario bærbare.
D drevet med den preinstallerede Vista installation kan kun ses i Vistas diskhåndtering.
Der kan jeg se de ca 10 GB ,ved højreklik kan jeg: Markere som aktiv,Formatere,Skifte drevbogstav og sti,Slette og se Hjælp og Egenskaber.Ved valg af Egenskaber fejlmelder den og siger at jeg skal Opdatere visningen eller genstarte.
Og det hjælper ikke en dyt.
Henvendelse til Elgiganten på TLF gi'r løsningen "at købe en recovery cd hos www.best2serve.com "
Skal D-drevet markeres som Aktiv??
Jeg har forstået at der kun kan være ét Aktivt drev.Er det forkert??
HJÆLP søges.
Vista Home Basic,Compaq Presario CQ60-300
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2009 - 07:38 #1
D drevet med den preinstallerede Vista installation? plejer at ligge på en skjult partition som kun kan tilgås ved boot ved at taste ctrl + F11 eller F12 er et eksembel da det er forskelligt på forskellige mærker, det lyder også mærkeligt at D drevet kun er på 10GB.
Avatar billede glkirkevej11 Praktikant
07. november 2009 - 17:21 #2
Jeg har kunnet se det. jeg har endda lagt nogle filer på det.
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2009 - 17:35 #3
Det skal i hvert fald ikke sættes til at være den aktive partition. Aktiv partition = System partition. http://support.microsoft.com/kb/228004