Avatar billede Regta500 Praktikant
07. november 2009 - 17:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

High end Gamer PC

Hej jeg er på jagt efter en high end gamer pc og har kikker på et par af dem her.

Har lidt svært ved at blive klog på det hele om kring pc opsætningen men de 2 nedenstående links er ca hvad jeg er efter.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=5931
http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=82550

Jeg har ca 20.000 men vil dog helst kun af med 15.000

Vil sætte meget stor pris på et par kommentar omkring de 2 links samt evt. forlag om andre computere/ forhanlere.

Påforhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2009 - 18:06 #1
Den prisforskel der er på de 2 du linker til, skyldes at du har valt i Corei7-775 cpu i føniks pc`en - hvorimod det er en Corei7-920 i Topdata maskinen. ( = 5381,- kr. mere)

Ellers er de meget lig hinanden i hardware, dog vil jeg pege på Topdata maskinen, bl. a fordi den har f.eks større HDD, dog kun 7200 rpm, større strømforsyning.

Så, jeg vil anbefale:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=5931
Avatar billede Regta500 Praktikant
07. november 2009 - 18:56 #2
Ok mange tak.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2009 - 19:16 #3
Denne er også en mulighed, dog er der IKKE SLI grafikkort
(kun 1 stk.  GTX295 ) ~ 13000 kr. - samt der er ikke valgt styresystem
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99110&type=pcsystem
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 19:37 #4
Hvis du skal bruge en High Gamer PC, så er løsningen her.
X-One sælger simpelthen de mest Hardcore Gamer PC'er som findes på markedet også endda til, en rimelig pris.

http://www.xone.dk/gamer/models/
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 20:28 #5
Kigger man på xone modellerne ser de ikke specielt billige ud...
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 20:47 #6
John? Til det en X-One kan, så er det ret billigt :-)
Desuden ønsker han, at få en High Gamer PC som plejer at være ret dyre.
Raidere i Guilden Inner Sanctus (World of Warcraft) kører med PC'er til 30.000Kr,-
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2009 - 20:53 #7
Fy for den... 30.000!!!!
Ja du har ret - de ER faktisk ret billige - sorry :)
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. november 2009 - 20:55 #8
Intet problem.
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2009 - 08:55 #9
For at X-one skal være på højde med dem spørgeren selv linker til, så skal man vælge X-ONE Freestyle F 3225 - 14999,- kr.

og så er den med ringere grafikkort, mindre ram - men lidt bedre cpu clock speed end den fra Topdata - 15799,- kr.
http://www.intel.com/products/processor/corei7/specifications.htm
Avatar billede Regta500 Praktikant
10. november 2009 - 13:39 #10
Mange tak for jeres indlæg alle sammen, jeg tror jeg vil kontakte Topdate med en forspørgelse på de extra ting deres top model mangler i forhold til de andre pc der er blevet linket.
Avatar billede Regta500 Praktikant
17. november 2009 - 14:24 #11
Når så fik jeg eneligt svar fra topdate ang priser.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=5931 = kr 15799

m. 1600mhz. HYPERX 12GB .... +1199kr
m. 128GB SSD Kingston V .... +1539kr
m. i7 950 cpu        ....... +1995kr
m. windows7 64bit Ultimate Tilbudspris .... +1299kr

Hvad syndes i er det rimelige mer priser ? og er forskælden stor nok til at betale for dem ?
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2009 - 15:22 #12
Du vil IKKE kunne mærke forskel i forhold til de ram der er i den oprindelige konfig.
12GB DDR3 1333MHZ RAM  og evt. de 1600Mhz til en merpris 1199,-

Jeg vil ikke vælge en SSD disk, du får nok en lidt hurtigere disk osv. i SSD, - men en 1000GB HARDDISK, 7200RPM, 32MB CACHE er nu ikke at kimse af :-)

Prisen på Win7 64bit ultimate er nok ikke helt skæv, det er dog muligt at den kan findes lidt billigere - prøv at tjekke på edbpriser