Avatar billede rips Nybegynder
08. november 2009 - 13:06 Der er 3 kommentarer

VLC og undertekster

Harj..

Når jeg ser film med VLC playeren, og sætter en srt fil til at være undertekst, bliver underteksten vist korrekt i 10 sek. Derefter bliver underteksten en masse firkanter med A inde i?

En der har en ide til hvorfor det er sådan?
Avatar billede Vandreren Novice
08. november 2009 - 14:08 #1
Nu ikke så nærig med oplysninger. :)

Bruger du den seneste version af VLC?
Lader du den srt-fil blive loadet automatisk eller vælger du den manuelt indeni VLC?
Bliver teksten vist helt almindeligt, når du åbner srt-filen i notepad?
Avatar billede rips Nybegynder
08. november 2009 - 14:26 #2
Jeg har den seneste version af VLC
Srt-filen har jeg prøvet at lade loade automatisk og manuelt
Teksten bliver vist almindeligt i textview..

Bruger MAC

Er overhovedet ikke nærig.. Er rigtig løs!
Avatar billede Vandreren Novice
08. november 2009 - 15:32 #3
Jeg har hørt om en del problemer med VLC og undertekster på Mac (det virker heller ikke helt optimalt på WinXP, kan jeg lige nævne).

Min erfaring med Mac går tilbage til før Mac OS X, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig ret meget; du er sikkert lige så god til at google som jeg.

Hvis du ikke absolut skal og vil bruge VLC, hvad så med at prøve Perian? Det skulle være perfekt til Mac OS X.
http://www.perian.org/