Avatar billede champfan Praktikant
09. november 2009 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vises korrekt størrelse efter resize?

I Photoshop Elements 6.0 har jeg redigeret et billede ned i størrelse fra fx. 1500 pixels i bredden til 120 pixels bredde.

Hvordan får jeg vist den korrekte størrelse på skærmen, altså i de nye pixels? Som det er nu bliver det nye billede usædvanligt lille.

Da jeg benyttede Paint Shop Pro brugte man tastaturgenvejen Ctr+Alt+N hvorefter det nyredigerede billede vistes i de nye dimensioner.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak :-)
Avatar billede justrace Novice
09. november 2009 - 19:08 #1
Sæt den til at vise 100%
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 19:11 #2
ctrl+1
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2009 - 19:13 #3
Det gik lige hurtigt nok..

Alt+Ctrl+0
Avatar billede hcma Novice
09. november 2009 - 19:29 #4
har du også ændret på opløsningen ??
Avatar billede champfan Praktikant
09. november 2009 - 20:46 #5
Tak for jeres super hurtige svar :-)

hcma: Nej, opløsningen er ikke ændret.

Jeg glemte lige at nævne, at jeg kører Mac, så tastegenvejene er sikkert anderledes.

I mellemtiden fandt jeg ud af, at man (efter resize) og evt. beskæring, dobbeltklikker på Toolbox i værktøjspaletten og sætter flueben i Resize Windows to Fit. Så passer pengene.

Er der nogen der kender tastegenvejene til denne operation?
Avatar billede champfan Praktikant
10. november 2009 - 00:05 #6
Jamen, så fandt jeg svaret selv, men tak for bidragene alle tre.