Avatar billede sanne Nybegynder
09. november 2009 - 23:53 Der er 3 kommentarer

CopyFile virker ikke trods skriverettigheder

Hejsa

Jeg forsøger at kopiere en fil med følgende kode:

                dim filesys
                set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
                'myExcelFile = Server.MapPath("deltagerliste_master.xls")
                'myExcelFileDest = Server.MapPath("deltagerliste.xls")

                If filesys.FileExists(myExcelFile) Then
                  filesys.CopyFile myExcelFile,myExcelFileDest
                End If

Men trods det at jeg har de fulde rettigheder til mappen, så får jeg alligevel en Permission denied.
Hvad går der mon galt??
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 11:27 #1
Som jeg ser dit script er der én fejl, som jeg ikke ved om du har rettet i det script du forsøger at afvikle. Men selve referencen til filen myExcelFile er udkommenteret.

Se evt. http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Working-with-file-properties-in-VBScript, der godt nok tager udgangspunkt i VbScript i Windows.
Avatar billede sanne Nybegynder
11. november 2009 - 12:06 #2
ja det udkommenterede er aktivt igen. Men det virker ikke. Og jeg har dobbelttjekket med rettighederne, men den bliver ved med at skrive Permission denied.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2009 - 12:41 #3
Hej.

Måske en anden sag, men prøv at sætte true efter filesys.CopyFile myExcelFile,myExcelFileDest

Så den kommer til at se ud som:
filesys.CopyFile myExcelFile,myExcelFileDest, True

Du burde måske lave noget error handling omkring den stump kode, der skaber problemerne, for på denne måde nemmere at kunne fejlfinde.

Noget ala:

On Error Resume Next
' Kode der afvikles med fare for fejl her...
On Error GoTo 0

Se evt. http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=VbScript-with-error-handling