Avatar billede AnneMCh Juniormester
12. november 2009 - 09:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside ikke ens på PC'erne

Hej jeg har et problem med at på forskellige PC'er ser hjemmesiden forskellig ud.

Jeg gør lige et forsøg på at illustrere det i nedenstående.
Ved både venstre og højre side af teksten er der nogle billeder.
Så jeg har lavet en tabel og delt den i kolonner. Men på PC2 er teksten delt forkert på linjerne og "klemt" sammen på midten af siden. Håber I kan sætte jer ind i hvad jeg mener og komme med input til hvad jeg har gjort forkert ?

Hjemmesiden er www.victoriagregersen.dk

PC1:
Her i efteråret har vi budt velkommen til 20 nye ulve
Så hver onsdag mødes 28 friske ulve til nye udfordringer
Ulvene har alle bestået og fået udleveret et knivbevis
Desuden arbejder vi pt. med knob, førstehjælp og senere med kirken
Når vi når hen til jul, vil der være ulve som har klaret både sygeplejer og kirkemærket,
Så mød op hver onsdag, så I har chancen for 2 nye mærker inden jul.

PC2:
Her i
efteråret har
vi budt
velkommen
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2009 - 09:27 #1
Tips:
Tag den ene doctype væk, og sæt den anden så langt op den kan komme.

Du glemmer ; på alle dine &aring osv. å

Når du nu bruger classer til din tabel osv, hvor sætter du så ikke de andre parametre i klassen?

Er ikke sikkert det hjælper, men bare et par tips.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
12. november 2009 - 12:52 #2
Tip

Prøv at lad din hjemmeside blive valideret af disse hjemmesider:

http://validator.w3.org
http://www.totalvalidator.com

De fokuserer ikke helt på det samme, men når du ikke får flere fejl ved validering begge steder har du en betydlig bedre kode og dermed støøre chance for at det bliver ens på forskellige PC'er

Husk at når du laver en hjemmeside er det ikke WYSIWYG men WYSIWYM
WYSIWYG = hvad du ser er hvad du får
WYSIWYM = hvad du ser er hvad du mener

De fleste browsere har mulighed for at ændre på hvorledes din hjemme side skal fortolkes, og dermed hvordan den ser ud på den PC.

PS.
Jeg har værret inde og se din hjemmeside, og jeg kunne ikke se nogle billeder.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
07. januar 2010 - 12:32 #3
Jeg har lige fundet ud af at det er IE 7 og IE 8 som ikke viser siden ens !

Er der nogen som ved hvordan jeg kommer ud over dette problem ?

Jeg ved godt der ikke er billeder på siden endnu.
Avatar billede AnneMCh Juniormester
08. januar 2010 - 14:09 #4
lukker tråden