Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2009 - 20:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilken en mobil er bedst

Hej jeg vil høre om der er nogle af Jer eksperter der kender de 2 mobil telefoner jeg omtaler i form af de selv har haft dem da, jeg skal vide hvilken en der er bedst.
Hvad plusserne og minusserne er ved dem.
Samt hvordan det er med den indbygget GPS.

Personligt har jeg altid ville have en mobil med GPS indbygget i således jeg kunne benytte den på vejene og gaderne og hvor afstands sikker den er den mobil med GPS i.

De 2 mobiler jeg omtaler er her:
Nokia 6600 slide: http://www.nokia.dk/find-produkter/produkter/nokia-6600-slide

Nokia: 6210 Navigator: http://www.nokia.dk/find-produkter/produkter/nokia-6210-navigator

Og er det ved at være nogle gamle mobil telefoner efter hånden.??
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
14. november 2009 - 22:19 #1
Jeg har selv haft Navigator, og var ikke voldsomt begejstret over GPS systemet i den.

Begge telefoner er relativt gamle og det er først her inden for det sidste halve år jeg synes det er begyndt at blive interessant med gps i mobilen.
Med telefoner som er ældre end et halvt år gammel, er det min erfarin, at de har det med at opdatere sig for langsomt således at det ikke fungerer hvis du køre i bil, men kun på gå ben...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2009 - 23:35 #2
Vil det sige at du kener og har haft netop denne nokia 6210 Navigator.?

Eller har du bare haft en mobil tlf med GPS i ? for der er jo foreskel på mobil telefoners funktioner og hvordan og hurtigt de er/kører. denn her kører jo på 3g nettet som skulde være det hurtigeste har jeg læst.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2009 - 23:36 #3
kort sagt jeg er total med om skærmen er stor eller lille det er selve brugerfladen om de/den er nem at gå til/bladre i samt SMS da nogle mobiler som feks iphone som jeg har haft og solgte kun 10 dage efter er en lorte mobil til sms. Det er bare min menning.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2009 - 23:38 #4
hcilken en mobil ville du da foreslå med en GOD GPS i og det skal være Nokia (helst)?

Jeg kan nemlig vælge helt GRATIS mellem disse 2 mobiler som jeg har linket til og vælger mest til 6210 Navigator pga der er GPS i.
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
15. november 2009 - 02:56 #5
Jeg har selv haft lige den Nokia Navigator du omtaler, min erfaring med den er at der stadig var langt fra man faktisk kunne bruge den til reel GPS, men dog kan man jo ihvertfald få sin placering på et kort. Problemet med den er at den, som nævnt tidligere, ikke opdaterer sig hurtigt nok til fx bykørsel.

Jeg har haft flere Nokia telefoner og min erfaring er at de alle er meget stabile med de basic funktioner deres telefoner har, og at de minder meget om hinanden. Så hvis valget står mellem de to, synes jeg da at du skal springe ud i det og tage Navigator.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2009 - 03:52 #6
Er der ikke andre der ved lidt mere om disse 2 mobil telefoner da, det svar jeg fik af "DavidRommedahl" som, han var så flink at, poste sin kommentar.

End blot det der står Pt. For det kan jeg deværre IKKE bruge til ret meget.
Men TAK for det aligevel:)

Hvor gammel er de da for jeg kan ikke rigtig se det nogle steder og så gamle er de jo ´heller ikke jeg tor ikke de er mere end netop et ½ år gamle måske 8 mdr. men ikke mere.

JEG RUNDER OP TIL 100 SØLLEDE POINT FOR ET ENDELIG SVAR:)

ALLE er velkommen
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2009 - 04:00 #7
hvor lang tid siden du købte din 6210 Navigator ca.

Det med dn GPS funktion der er indbygget i. Koster det ike penge i form af GPRS som, den jo bruger når man skal bruge den for så er der jo forbindelse.

Og var det dyrt da du benyttede dig af GPS'sen.?

Hvad er der ved den 2. Nokia slide du ikke kan lide.? Har du også haft den eller hvorfor syntes du bedst om jeg skal kaste mig ud i 6210 slide nu når du skriver den ikke er for hurtig til at opdatere.

Men den kører jo på 3G's net ( GPRS/EDGE/3G) og det er jo det hurtigeste der er Pt. på market til mobil telefoner.

Samt HSDPA 2100 / 900 - for Europe
HTML

Nu har jeg ikke selv set den fysisk andet end på nettet på billedet men hvor meget fylder den ca. mindre end en hånd.?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2009 - 04:01 #8
Du får allerede de point for jeg kan se du er ny herinde og har ikke for mange;-)
Men velkommen til:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2009 - 04:03 #9
Foresten hvordan var den når du går med GPS'sen tændt var dne god nok og præsis nok til de steder man skal finde. (hvis du alså fik prøvet dette)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. november 2009 - 15:59 #10
???? typisk det er SIDSTE GANG jeg allerede giver point FOR folk følger ikke op. ´´ BASTA.

Desuden kan jeg godt forstår at de fleste gode folk der var på eksperten har forladt stedet (desværre) til fordel for andre mere seriøse sites hvor der blever givet feedback.

Har selv tænkt det samme da et simpel spørgsmål ikke bliver besvaret til det fulde.
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
15. november 2009 - 21:52 #11
Du må jo bare lige give mig tid til at svare:)
Det er ikke engang 18 timer siden jeg skrev sidst.

Det er nok ca. et halvt år siden jeg købte Nokia Navigator.
Og det var ikke voldsomt dyrt at bruge gps'en men det kommer jo an på det abonnement du køber med.

det er meget muligt at den kører over 3g nettet men det er forskelligt fra mobil til mobil hvor hurtigt den kan modtage eller opdaterer sig.
Min erfaring: Du kan nemt finde hen på en specifik adresse, men du skal være forberedt på at den ikke fungerer lige så flydende som de gps'er som er lavet til formålet, i værste tilfælde ville du blive nødt til at holde ind til siden engang imellem.
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
15. november 2009 - 21:52 #12
ps. tak for point.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. november 2009 - 02:58 #13
Det var ikke ment til dig personligt jeg håbede der var nogle der tjekkede tråden for at se om de kunne score nogle point ved at hjælpe og derved læse dette.

Du må hygge dig;-)

Jeg tror jeg går ned i butikken og tjekker dem ud i hånden.

Grunden til jeg spurgte var at jeg kan vælge imellem de 2 mobiler og få en af dem gratis uden forpligter´´derfor:)