Avatar billede jespersahner Nybegynder
15. november 2009 - 00:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VPN virker ikke efter skift fra router til modem

Jeg har en arbejdsgiverbetalt forbindelse (TDC) med router+indbygget modem og to computere tilkoblet hhv. min arbejds-PC og min private PC. Da jeg ikke selv kan/må konfigurere routeren og har Web-server, FTP-server etc. på min private PC, har jeg valgt at erstatte routeren med blot et modem.

Min private PC går stadig fint på nettet, men min arbejds-PC kan ikke længere forbinde vha. VPN (Cisco).

Mit spm. er herefter, hvad problemet med VPN mon skyldes? Har det noget med min egen konfiguration at gøre, eller skal arbejdsgiveren gøre et eller andet, når jeg ikke længere bruger router men modem?
Avatar billede riversen Nybegynder
15. november 2009 - 08:04 #1
hvis du kun har en ip hos tDCgår der op til en time (hvis ikke du frigiver ip'en først) før du kan tilslutte pc nr. 2 og få den på nettet. Måske det er det der er problemet?
Avatar billede riversen Nybegynder
15. november 2009 - 08:04 #2
og det kan du evt. løse med at købe din egen router.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
15. november 2009 - 11:30 #3
Tak for input. Jeg har desværre uden held forsøgt at frigive og forny IP og vente i flere timer. Ved fornyelse (renew) får jeg fejlmeddelelsen "Unable to contact your DHCP server". VPN forbindelsen står hele tiden med "Acquiring network address".
Avatar billede riversen Nybegynder
15. november 2009 - 13:09 #4
jamen så længe du ikke får en offentlig IP fungerer vpn selvfølgelig heller ikke. Så kontakt din isp hvis ikke du får en IP.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
15. november 2009 - 13:25 #5
Enig, men ikke desto mindre går min private PC på med det samme uden problemer (min private PC og min arbejds-PC er forbundet til en hub/switch)
Avatar billede jespersahner Nybegynder
07. september 2011 - 09:45 #6
->riversen: Jeg har købt egen router, så jeg er herre i eget hus ;-)

Smid gerne svar.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. september 2011 - 17:49 #7
fornuftigt... behold dem bare.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
07. september 2011 - 17:53 #8
-> riversen: Tak for dine kommentarer.