Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
15. november 2009 - 17:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IE7 blockelement(h3)

Jeg har problemer med at få min side til at vises ens i IE7 og alle andre browsere.

Jeg har en h3 som er et block element

        <div style="float: left; width: 179px; margin-left: 8px; border: 1px solid Black;">
                <h3 style="color: #a11523; ">
Noget i h3
</h3>
</div>

I firefox vises den med noget "luft" imellem top div og tekst. Men i IE7 vises den helt oppe i højre hjørne af den div. Hvordan får jeg den til at vise det ens?

Og jeg vil helst undgå at skulle til at i gang med at skulle have 2 css filer
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2009 - 17:23 #1
der kan være mange grunde til at ting ikke vises som ønsket - manglende doctype og invalid kode som de primære årsager. Alle elementer kan også have forskellig style som standard i forskellige browsere - du kan fx prøve at sætte margin: 0px og padding: 0px på din h3.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 18:08 #2
<h3> er jo "sin egen" blok - hvorfor introducere du en <div> ?

- never give'em an opening!
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
23. november 2009 - 13:50 #3
Der er også mere i den div, end bare en h3. I kan se siden på test.piranya.dk. Det er den røde h3, hvor der står velkommen
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2009 - 19:27 #4
Jeg kan ikke se nogen h3-elementer på det link?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
02. december 2009 - 13:47 #5
Sorry, havde ikke lige fået updateret db. Der er et h3 element nu
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2009 - 22:27 #6
prøv at sæt margin/padding på din h3
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
05. december 2009 - 12:11 #7
Kun faktisk ordne alle problemer så de ser fint ud i IE7 og alle andre browsere, med bare at sætte padding: 0px; og f.eks. margin-top 19px; Er det måden at opbygge alle sider på keyserzone? Smid et svar og mange tak
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2009 - 13:00 #8
Det gælder i hvert fald om at have styr på sine styles (og html for den sags skyld) da der ellers let kan være større eller mindre forskelle browserne imellem.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
05. december 2009 - 13:07 #9
Ja, men W3C validatoren sagde også før, at XHTML og CSS var korrekt. Men man skal åbenbart sætte padding: 0px; på det meste, før IE7 viser det korrekt. Men kan det lade sig gør, at få dem til at vise det 100% ens?
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2009 - 13:24 #10
Valid kode er ikke ensbetydende med ens udseende browserne imellem - det gør bare sandsynligheden for det større. Hver browser kan sagtens have forskellig fortolkning af hvordan enkelte elementer vises som standard.

iøvrigt kan jeg ikke helt forstå valget af xhtml medmindre du af en eller anden grund er bundet op på det.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
05. december 2009 - 13:29 #11
Okay, jeg troede egentlig, at de viste de forskellige elementer ens. Men jeg kan godt se, at der er nogle små variation på, hvordan de vises.

Du må meget gerne uddybe, hvorfor du ikke mener jeg skal bruge xhtml strict? Jeg er på ingen måde bundet op på det
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2009 - 13:36 #12
HTML4 er anbefalede standard fra W3 - XHTML har været forsøgt søsat i mange år men projektet er stoppet og næste version vi kan forvente at få noget ud af er HTML5.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
05. december 2009 - 13:49 #13
Var jeg egentlig ikke klar over, synes da at kunne se fordelene ved xhtml. Men jeg skifter når HTML5 kommer. Men tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2009 - 13:54 #14
så fortæl mig om fordelene ved xhtml frem for html4.