Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 17:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ekstren harddisk - tilslutning til tv

Hej, jeg har en ekstern harddisk, hvor jeg har musik, billeder, og film, som jeg gerne vil have muglighed for at tilslutte mit tv, så jeg kan se de ting der er på harddisken direkte på tvet, den har før kunne tilsluttes mit tv, men så formateret jeg harddisken, også kunne jeg ikke få den til at vise noget på mit tv.

Så er der noget software, jeg kan instalere på min harddisk, så jeg igen kan bruge den på mit tv, eller er der andet man kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:10 #1
Hvilket tv har du?
Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 18:31 #2
Et philips tv.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 18:33 #3
Et gammlet stort tv, ikke fladskræm. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 18:38 #4
Der må have været noget afspille program som har været på disken, der er gået fløjten, som du så må have på den igen. Fulgte der en cd med dette program når du købte harddisken?
Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 18:59 #5
nope, og har haft ringet til firmaet, og de siger at de ik kan hjælpe mig.
Men findes der ikke et afspillings program man kan ligge på den? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 19:14 #6
Det gør der nok, men disse ting er jo normalt ikke gratis. Kan du huske hvad afspille programmet hed? Kan måske finde et download på det?
Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 19:28 #7
Nej, men harddisken hedder dane-elec.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2009 - 19:52 #8
Desværre Cristoffer er jeg lidt på bar bund nu. Du må få hjælp fra andre til at løse problemet desværre.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
15. november 2009 - 19:59 #9
okay, tak for forsøget :)
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
15. november 2009 - 22:07 #10
Hej

det lyder for mig som om at du i første omgang havde nogle filer på din bærbare harddisk som dit tv kunne afspille.
i anden omgang efter formationen, har du så lang en anden type fil over som dit tv ikke er kompatibel med. hvis jeg var dig ville jeg prøve med nogle forskellige fil typer.

Jeg tror ikke at det kan være et afspildnings program som er blevet slettet, da der som oftest ligger et program på eksterne harddiske som både afspillet formaterer og alt, derfor kan det ikke have formateret sig selv væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 16:05 #11
Der er jo kun en måde at finde ud af det på, og det er at tilslutte den til computeren. Har afspilleprogrammet ikke ligget beskyttet mod formatering er det væk. Længere er den ikke!!
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. november 2009 - 16:32 #12
Den er formateret, og kan ikke afspille nogle som helst filer, kan ikke engang komme ind i menyén.

Men jeg kan godt tilslutte den til min pc, og der er ikke noget afspiller program.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. november 2009 - 16:39 #13
Her er et link til harddisken =

http://www.danedigital.com/HDD/so_speaky_en.html

Og der står der med rødt at man ikke må formatere den, synes det  mærkeligt at lave, en harddisk man ikke må formatere. :S
Avatar billede Silas1234 Juniormester
16. november 2009 - 16:41 #14
Og der er umeldbart intet man kan gøre, for at få multimedia'et til at virke igen. :( nederen!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 16:56 #15
Det eneste du kan gøre er at kontakte Dane Elec, og prøve om du på en eller anden måde kan få lagt din afspiller software tilbage igen (evt en cd med softwaren). Det burde være muligt. Det kan godt være du kommer til at betale for det, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg vil prøve, at kigge lidt efter noget andet software, men jeg lover ikke noget. Det er det bedste jeg kan hjælpe dig med. Desværre!!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 17:17 #16
Jeg har været på nettet og set, at der på nogle sider følger en cd rom med i pakken.

http://www.expansys.com/d.aspx?i=179782
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 17:24 #17
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2009 - 17:27 #18
Her er formularen:
http://www.dane-elec.fr/scripts/home/publigen/content/templates/TPL_ADV_FORM_C1.asp?P=385&L=EN

Du kan jo prøve at kontakte dem, for at se om de kan hjælpe dig.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. november 2009 - 11:57 #19
jeg ved du allerede har givet point ud. (jeg er ligeglad med point bare så du ved det.

Jeg vil bare lige høre om du har fået det til at virke for hvis ikke så har jeg en andelse om hvorfor som der osse står på det link du selv kom med hvor man ikke må formaterer HD'en´´ derved problemet men det kan da løses for jeg har været ude for noget ligende jeg havde bare et nyt flad TV men der er ikke forskel på dit TV og mit TV.

Hvad hedder din fulde externe HD (HD = harddisk) jeg skal bruge det hele også model nr.
Avatar billede Silas1234 Juniormester
17. november 2009 - 15:29 #20
Den hedder kun "so speaky" og den er på 500 gb, jeg ved ikke hvad model nr er, hvor kan man se det henne?

Men den har haft virket på mit tv, indtil jeg formateret den, og den virker heller ikke på andre tvér. :/
Avatar billede Silas1234 Juniormester
21. november 2009 - 12:35 #21
Men det er lige meget nu, for tabte min harddisk på gulvet den anden dag, og nu virker den slet ikke. :(