Avatar billede arx Nybegynder
16. november 2009 - 03:03 Der er 3 kommentarer

Tegne fra Form contructoren?

Hejsa.

Har et lille spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

Vil gerne have sådan at når jeg starter en form op, så kører den en metode fra en anden class, som tegner en firkant f.eks. på den PictureBox jeg har sat ind.

Det virker fint når jeg bruger en button til at udføre metoden, men det virker ikke når jeg har smidt metoden ind i formens contructor?

Kan man ikke det? Eller er der en anden måde at gøre det på?
Avatar billede Syska Mester
16. november 2009 - 03:08 #1
Hej,

Har du prøvet at smide koden i Formen Load event ?

Der er en masse ekstra ting som også køres før Constructoren, Draw events og andre ... og nok er derfor det ikke virker.

Men igen, prøv Load eventen for din form.

mvh
Avatar billede sirius Nybegynder
16. november 2009 - 11:38 #2
husk at kalde InitializeComponents() før du begynder at tegne på formen :-)
Avatar billede arx Nybegynder
16. november 2009 - 12:12 #3
Jeg har prøvet at smide det ind i load eventet, men stadig det samme ;)

Og ja jeg har smidt det ind efter InitializeComponents()  :)