Avatar billede tomkon Nybegynder
17. november 2009 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel, VBA, Datavalidering

Hej Eksperter!
Jeg har nogle problemer med en dropdown-menu, som ved hjælp af en macro skal opdateres til øverste værdi fra sourcelisten ved specifik ændring i regnearket.
Jeg har vedhæftet link til 2 regneark med macroer som hver især næsten løser opgaven, men de har hver deres "fejl". En sammenfletning af de 2 macroer må kunne løse problemerne.
I de 2 regneark er beskrevet "rigtig/forkert" samt specifikke ønsker.
Jeg er ikke så erfaren i VBA og en løsning som vedhæftet/uploaded fil fra en af Jer - ville være fantastisk.
Hvem kan stå fra fristelsen til at løse dette "ultimative" datavaliderings-problem?

Mvh. Tomkon

DataValidering1.xls
http://www.filefactory.com/file/a1ca819/n/DataValidering1.xls
DataValidering2.xls
http://www.filefactory.com/file/a1ca82b/n/DataValidering2.xls
Avatar billede tjacob Juniormester
17. november 2009 - 13:28 #1
Jeg tror du gør det mere kompliceret end nødvendigt.

Lad listen og H3 og H6 passe sig selv.
-Opdater H6 ved ændring i B3 eller D3.

Er dette hvad du ønsker: http://www.gratisupload.dk/download/36228/ ?
Avatar billede tomkon Nybegynder
18. november 2009 - 12:58 #2
Hej tjacob.
Imponerende (og simpelt). Har kigget måløs på din løsning, som giver gode muligheder for tilpasninger, men jeg har et sidste vigtigt ønske om, at automatisk opdaterede dropdown-menu i "H6" også bliver tricket af en event på et andet ark. Således at fx. "Dybde" ligger på Ark 2, og et samlet tricket resultat i "H3" bliver "Dybde" (Ark 2) x "Højde" (Ark: "Data") x "Bredde" (Ark: "Data").

Indtil videre - tusind tak
Tomkon
Avatar billede tjacob Juniormester
18. november 2009 - 13:40 #3
Det kan sagtens fixes, så skal der også laves en opdatering i koden til ark2.

Se her: http://www.gratisupload.dk/download/36274/
Avatar billede tomkon Nybegynder
18. november 2009 - 13:55 #4
Hej tjacob.
Kigger på dit svar og vender tilbage i morgen ...

Tak igen, Tomkon
Avatar billede tomkon Nybegynder
19. november 2009 - 10:08 #5
Hej tjacob.
Min forbløffelse er stadig stor over, at du fik fældet min skov af programlinier og plantet et tja ... lille træ.
Din løsning er meget mobil og virker også ved sammenfletning af celler. Hermed svar accepteret og tusind tak ...

Mvh.
Tomkon