Avatar billede tiltthis Nybegynder
17. november 2009 - 19:58 Der er 12 kommentarer

periodisk sort skærm ved opstart

Hej

jeg har overtid nu haft et problem der har taget overhånd.

Når min computer er slukket og prøver at tænde den kommer der ikke noget billede frem på min skærm(e). Hvis jeg tager strømmen fra den i 5-10 sekunder og derefter prøver så kommer der et billede og computeren fungerer fint. dette har været en acceptabel workaround men da jeg prøvede at installere Windows 7 igår fik jeg blå skærm lige så snart den man havde valgt partition i installations menuen.

Når den starter normalt kommer der et lille ''bip'' 2-3 sekunder efter opstart. dette forekommer ikke når den ikke vil starte.

Jeg har prøvet et andet grafik kort med samme resultat. Jeg har prøvet at resette bios men også uden held.

Nu har jeg så ingen operativ system installeret og når jeg tager strømmen og starter den op, går ind i bios og vælger den skal boote fra CD, så genstarter den og der kommer intet billede. Tager jeg så strømmen og prøver igen har den glemt at den skal boote fra CD. Så det er sgu lidt af et problem!!!!

Er der nogen der har en ide om hvad ********* jeg skal gøre ?

Jeg sender gerne $20 på pokerstars til den der kommer med en løsning!

Takker!
Avatar billede mcwagner Juniormester
17. november 2009 - 21:35 #1
Har du prøvet at skifte en anden harddisk
Avatar billede tiltthis Nybegynder
17. november 2009 - 23:07 #2
Jeg har forresten også prøvet at med en anden harddisk
Avatar billede tiltthis Nybegynder
18. november 2009 - 10:08 #3
bump for hjælp :)
Avatar billede Blandy Praktikant
18. november 2009 - 10:21 #4
Det ville være rart at vide hvad der står i den blue-screen når den kommer. Det er den eneste fejlmeddelse hvis kan bruge her jo.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 10:24 #5
Hvad med oplysningerne i bios der ikke bliver gemt?? Kan det have noget med batteriet på bundkortet at gøre?
Avatar billede tiltthis Nybegynder
18. november 2009 - 11:24 #6
@Blandy

Shut down because of an unexpected hardware error, to prevent hardware damage ect.

if it is the first time you see this error restart ect.

Jeg kan desværre ikke huske de præcise informationer.

@220661

Jeg har også en formodning om måske batteriet på bundkortet måske er dødt, kan dette virkelig være grunden ?

Den gang den virkede og jeg tog strømmen fra den i 10 sec startede den med en default dato der hed 01/01/06.

Men kan det virkelig være grunden til hele dette problem ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 11:30 #7
Jep. Batteriet skal også holde øje med tiden på computeren, og samtidigt skal det holde støm i bios, så de oplysninger der ligger der ikke forsvinder. Du har muligvis et batteri der er fladt.
Avatar billede tiltthis Nybegynder
18. november 2009 - 11:36 #8
@220661

det ville simpelthen være for sindsygt hvis dette er grunden og det kan laves for 10-20 kroner.

Jeg farer ud og finder et batteri efter arbejdet idag og prøver løkken.

Tusind tak, Jeg vender tilbage :)
Avatar billede tiltthis Nybegynder
18. november 2009 - 19:24 #9
Jeg har smidt et nyt batteri i og nu vil den så slet ikke komme med et skærm billede, selvom jeg tager strømmen fra i et stykke tid?

er der andre der har en ide ????????? please oh please someone :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 16:16 #10
Et battriskift skulle ikke have ændret på bios'en. Min indslag #5 fik jeg fra dette spm http://www.eksperten.dk/spm/347377, hvor der også var problemer med dato og tid. Hmmmmm har du forsøgt at resette bios igen (ved hjælp af brugervejledning for dit bundkort)?
Kan jo også være en fejl i bundkort. Er der nogle andre der har nogle gode ideer??????
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 16:20 #11
Når du starter computeren, kører blæserne for fuld fart,uden at gå ned i omdrejninger?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2009 - 16:27 #12
Har du haft ramblokkene ude, og måske ikke fået dem installeret korrekt?