Avatar billede kokholm Nybegynder
18. november 2009 - 13:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at flytte kopierede databaser som filer fra mysql 5.0 til 5.1

Hej,

Jeg står over for at skulle kopiere nogle Mysql databaser fra 5.0 over til Mysql 5.1

Jeg har databaserne fra 5.0 kopieret ud som filer fra folderen "data"

Nu hvor jeg skal have lagt dem ind i 5.1 ser jeg, at der ikke er nogen folder af navnet "data"

Hvordan skal jeg få dem lagt ind så ? - hjælp ! :-(

På forhånd tusind tak til den som vil tage sig tid til at svare mig.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 14:48 #1
Jeg kører selv 5.1.40 og der benyttes data mappen. Hvordan er det installeret? Som pakke (evt. WAMP/LAMP), MySQL installer eller MySQL binaries?
Avatar billede kokholm Nybegynder
18. november 2009 - 15:11 #2
Installationen er udført med installations-filen mysql-essential-5.1.40-win32 på en 2008 server.

Når du siger at du selv benytter 5.1.40 og du har mappen data tænker jeg om det har noget at gøre i forbindelse med installationen - altså noget under punktet med valg af databasetype.

Benyttede denne guide til Mysql installationen: http://www.trainsignaltraining.com/install-mysql-on-iis7/2008-09-10/
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 16:01 #3
Jeg vil tro, det er den sti, der sættes i punkt 12. Men er ikke sikker, da der udelukkende står beskrevet innoDB..

Anyways vi skal have fundet ud af, hvor dit datadirectory er.
1. Åbn en command prompt.
2. Gå til den mappe du installerede mysql i og til undermappen "bin"
3. skriv "mysql -?"
4. Du kan nu finde stierne til konfigurationsfilerne efter sætningen "Default options are read from the following files in the given order:"

På min computer foreslås følgende filer - det vil muligvis være anderledes for dig:
C:\winnt\my.ini
C:\winnt\my.cnf
C:\my.ini
C:\my.cnf
C:\Documents and Settings\bogsted\Desktop\System\Server\MySQL\my.ini
C:\Documents and Settings\bogsted\Desktop\System\Server\MySQL\my.cnf

Prøv nu at åbne filerne en efter en i den rækkefølge, de er listet (i f.eks. notepad).

Når/hvis du finder en fil, der eksisterer, skal du lede efter en linje, der starter med "datadir" - f.eks:
datadir=C:/Documents and Settings/bogsted/Desktop/System/Server/WRI Database

Den sti er din datamappe (hvor du kan lægge dine databaser). Du kan evt. ændre datamappen til en sti, der passer dig bedre - husk at genstarte MySQL - enten ved at benytte den server wrapper, som du muligvis har i system tray fra installationen eller fra en command promt ved hjælp af to linjer:
net stop mysql
net start mysql

/1
Avatar billede kokholm Nybegynder
18. november 2009 - 16:10 #4
Nogen bud på hvordan jeg kan få mappen data oprettet på min Mysql server ?

Hvis jeg skal ominstallere hvad skal jeg så vælge under installationen for at mappen data bliver oprettet ?

På forhånd stor tak...
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 16:18 #5
Har du fundet din my.ini/my.cnf fil?
Avatar billede kokholm Nybegynder
18. november 2009 - 16:29 #6
hej kvadratrodenaf1 :-)

Tak for svar

Jeg er gået i gang med detektiv arbejdet som du foreslår.
Jeg vender tilbage så snart jeg har fundet det du skriver.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 16:29 #7
Hvis du skal starte forfra, vil jeg anbefale at skrotte installeren - jeg har haft mange problemer med at få serveren til at køre med installeren - servicen fejler simpelthen.
Ved at installere selv, virker det - hver gang:

Download MySQL
http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.1.html#win32
Vælg den der hedder "Without installer (unzip in C:\)"

1. Unzip hvor du vil have serveren liggende (f.eks. c:\mysql)
2. Åbn en command prompt og gå til mysql\bin mappen (f.eks. c:\mysql\bin - du kan skifte directory ved at skrive "cd c:\mysql\bin")
3. Skriv "mysql -install" (dette vil installere mysql)
4. Skriv "net start mysql" (dette vil starte mysql serveren)

Hvis du vil stoppe mysql kan du skrive "net stop mysql"
Hvis du vil afinstallere mysql kan du skrive "mysql -remove" (krævet mysql er stoppet)

/1
Avatar billede kokholm Nybegynder
18. november 2009 - 16:41 #8
Så fandt jeg stien til mappen data :-)

C:\programdata\MySQL\MySQL Server 5.1\data

Folderen progamdata er en skjult folder.

Rigtig mange gange tusind tak for din hjælp - nu kan jeg komme videre igen.

Smid et svar - så er der point.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2009 - 21:57 #9
Velbekommen.