Avatar billede milo Nybegynder
18. november 2009 - 19:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med airport express

Hej,

Jeg har et wifi netværk, der kører på en SonicWall TZ 150 Wireless Standard. Jeg har nu købt en airport express, som jeg har sat til inde i stuen, for at bruge den til airtunes (trådløst lydafspilning via itunes).

Airporten er sat til at joine mit eksisterende wifi netværk, det gør den fint. Men så snart den har forbundet til det, kan jeg ikke se den længere, i mit airport utility, ej heller kan jeg vælge den i airtunes. Men jeg kan sagtens pinge den, og se i routerens kontrolpanel, at den er forbundet, har fået IP og det hele.

Hvis jeg sætter et ethernet kabel mellem min macbook pro og airporten, så har jeg igen forbindelse til den via airport utility og airtunes, men ikke uden kabel.

Nogle der har en ide til noget debugging? Rent teoretisk er airporten tilsluttet uden problemer.
Avatar billede abband Nybegynder
18. november 2009 - 19:26 #1
Kører du med Vista?
Avatar billede milo Nybegynder
18. november 2009 - 19:40 #2
Som jeg skrev har jeg en macbook pro - jeg kører osx 10.6 :)
Avatar billede milo Nybegynder
18. november 2009 - 20:03 #3
Men hvilken computer jeg har, er nok ikke særlig relevant. Det er nok mellem airporten og sonicwall routeren at trylleriet skal foregå.
Avatar billede milo Nybegynder
10. januar 2011 - 09:51 #4
Routeren understøttede ikke en protokol som bonjour benytter. Har købt en airport extreme i stedet.