Avatar billede historiker Nybegynder
19. november 2009 - 09:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort driver efter Win7 opgradering

Jeg har indstalleret Windows 7 Home på min Acer Aspire SA90 der før kørte med Vista som den var født med.

Win7 finder åbenbart ikke automatisk det skærmkort maskinen har, og den anvender nu standard VGA med 800x600.

Via Acer´s website konstaterer jeg så nu her, til min store overraskelse, at min Acer Aspira SA90 ikke er kombatibel med Windows 7 (den står ihvertfald ikke på listen over dem der er).

Men der må være en løsning til at få det til at fungere alligevel - hvordan får jeg Win7 til at genkende mit skærmkort?

Tilsyneladende fungerer alt andet fint men Internet forbindelse mv.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 09:26 #1
prøv lige dette lille program - det kan måske fortølle et og andet om graffik

http://www.piriform.com/speccy

m.v.h
Avatar billede Little Helper Seniormester
19. november 2009 - 09:41 #2
Er det korrekt at denne maskine køre med at ATI skærmkort. Hvis så gå på ATIs side og hent en driver der. Hvis ikke og det er Gforce så gå på deres og hent den.

Du kan også prøve at installere den driver du har som er til Vista hvis du køre 32 og ikke 64 bit system da disse drivere
mange gange er de samme som bruges og i mange tilfælde derfor virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2009 - 09:57 #3
Du kan roligt køre med Vista drivere hvis Win7 ikke vil akceptere det vil win7 automatisk gå tilbage til standard VGA når du genstarter og du endda en melding om dette Ps. det er altid en god ide at højreklikke under egenskaber sætte flueben i kør som Vista og i kør som administrator!
Avatar billede historiker Nybegynder
19. november 2009 - 11:23 #4
Maskinen har SIS Mirage 3 grafikkort.

Når jeg forsøger at installere Vista drivere, hentet fra Acers website, får jeg denne besked:

"SIS VGA utily er ikke kompatibel med denne version af Windows"
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2009 - 12:01 #5
Prøv med denne (SiS UniVGA5 Graphics Driver For Windows 7 5.23)
http://www.majorgeeks.com/SiS_UniVGA5_Graphics_Driver_For_Windows_7_d6264.html
Avatar billede historiker Nybegynder
19. november 2009 - 20:13 #6
Hej John

Du er min engel, og har lige været direkte årsag til at min vinterdepression er slået hårdene tilbage end en hest sparker.

Lav svar NU!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2009 - 21:31 #7
Done ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2009 - 21:31 #8
Ups :D
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 08:37 #9
hvorfor jeg ikke lige fik mails i en tråd jeg deltager i er endnu en af ekspertens gåder.