Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. november 2009 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JavaScript er slået fra og kan ikke slåes til - selv med indstillinger nulstillet + geninstalleret

Af en eller anden mystisk årsag, er JavaScript slået fra i min IE8, og jeg kan simpelthen ikke slå JS til igen.

Jeg har prøvet at nulstille alle indstillingerne, sænke sikkerhedsniveauet til absolut minimum, og har endda afinstalleret IE8.

Efter afinstallering af IE8, var browseren tilbage til IE6, hvor JS også var slået fra, og heller ikke kunne slåes til.

Jeg har derefter opdateret til IE8 via Update-ikonet (systray), og problemet er der stadigvæk.

For at være sikker på at det er IE's engine der er noget galt med, har jeg installeret "IE Tab" til Firefox, som kan afvikle sider med IE's engine, men har samme problem.

Selv noget der er så simpelt som (husk at fjerne " " mellem "java" og "script") koden java script:alert("test");void(0) virker ikke i IE, men virker fint i både Opera og Firefox.

En søgning af eksperten.dk gav ikke en løsning.

How to fix?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2009 - 12:23 #1
For lige at være sikker:
Er det dette du ikke kan udføre?
Og hvis ikke, får du en fejlmelding eller hvad?

Klik på Internetindstillinger, i menuen Funktioner øverst i browser-vinduet
Vælg faneblad Sikkerhed i det nye vindue
Klik på Internet i Vælg zone
Vælg Brugerdefineret niveau
Gå/scroll til afsnittet Script, herunder Active-Scripting
Vælg Aktiver (Active-Scripting)
Klik på OK
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2009 - 12:45 #2
I IE8 ser strukturen sådan ud:

Script
  Active-Scripting

Værdien under "Active-Scripting" er allerede "Aktiver", og det har den hele tiden været.

Jeg har prøvet at sætte den til "Deaktiver", "Spørg" og igen tilbage til "Aktiver".

Hver gang jeg ændrede på indstillingen, lukkede jeg IE-vinduet (som er det eneste vindue kørende på det tidspunkt) og prøvede derefter med:

java script: alert("test"); void(0)

(uden mellemrum mellem "java" og "script")

Resultatet er det samme: der sker ingenting, og der kommer ingen fejlmeddelelser. Det ligner at den skal til at loade en side/URL, men stopper med det samme.

Det er som om at IE's JavaScript-engine er fuldstændigt slået fra.

Og af en eller anden årsag, har det ikke hjulpet at afinstallere IE8, og vende tilbage til IE6 (som havde samme problem!), for derefter at opgradere til IE8 igen.

Jeg har ingen anelse om hvad det kan være.. Jeg vil helst undgå at skulle geninstallere Windows, da det er en arbejdsmaskine med en masse indstillinger her og der..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. december 2009 - 10:46 #3
Hmm... Underligt..

Jeg tror at en (automatisk) opdatering fiksede problemet, for nu virker det..

Jeg lukker igen.